Gå til innhold

Farmasi eller kjemi & biologi?

ingosr

Anbefalte innlegg

Eg har kome inn på farmasi i Oslo, men er veldig usikker på om det er det eg vil. Eg ligg på 2.plass på ventelista i Trondheim på årsstudium kjemi og biologi. Eg må bestemma meg om eg framleis vil stå på ventelista, for om eg kjem inn i Trondheim, mister eg jo plassen min i Oslo.

Sidan eg kjem rett frå vidaregåande, hadde eg eigentleg tenkt å berre ta eit årsstrudium, slik at eg får tenkt meg om litt sidan eg er så usikker. Men no har eg altså kome inn på farmasi, som jo er 5-årig.

Er det nokon som kan anbefale farmasistudiumet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[kverrulere]siden du spør kanjeg godt anbefale farmasi[/kverrulere]

Hva er det du lurer på? Studiets innhold? jobbmuligheter? Altså, hvorfor er du usikker?

Hvis jeg hadde vært veldig usikker hadde jeg tatt årsstudiumet hvis jeg var ca. sikker på at jeg greide de ordinærkvotene jeg trengte å komme inn i! : ) Da kommer du inn på en skole og du får muligheten til å snakke med elever v/ de forskjellige linjene. Men det beste for deg mtp lån osv. er å bestemme seg asap : )

Lenke til kommentar

Det er to relativt forskjellige linjer da. Tar du farmasi i Oslo så er jo det et profesjonsstudium. Du blir rett og slett farmasøyt. Mens årstudium i biologi og kjemi gir deg helt andre muligheter. innholdsmessig sett så vil det være mye likt men hva du kommer til å drive med etter studiene blir helt forskjellig på de to.

Edit: Ja jeg kan anbefale farmasi i Oslo. Kjenner noen som studerer der og syns det er bra. Men du må jo ta det som passer deg best.

Endret av bjelleklang
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...