Mrbunnyman Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei Jeg har problemer med internet tilkoblingen, tingen er at jeg ikke vet om det er hjemme hos meg eller hos leverandøren. Problemet er at jeg ikke har en aktiv telefonlinje hjemme, kun ip telefon (telio), så når jeg kobler telefonen til vegguttaket er det dødt. Spørsmålet: Hvordan kan jeg sjekke om det faktisk er "signal" i telefonlinja? Strøm måler evt noe annet? HJELP! Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Du kan vel sende en mail til leverandøren? Har du gjort noe i det siste som kan ha ødelagt linjen din da? Og har du restartet modemet eller routeren på en stund? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+4134532 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Du kobler ikke telio routeren i veggen, men den routeren du har fått fra din ISP leverandør. Er jo bare til å ringe dem og høre om linjen din er oppe ; ) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har du ADSL så er det en ssync-lampe på modemet som vil gi deg beskjed om modemet har forbindelse frem til sentralen, blinker den eller er slukket så er det brudd eller en annen feil mellom deg og sentral. Lenke til kommentar
Mrbunnyman Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Har ringt dem, de sa de ikke viste om det var noe med modemet eller de viste heller ikke hva annet som kunne være feil. Telio utstyret er koblet til routeren, men uten internet null signal, uten signal vet jeg ikke hva som ikke funker. Det kan enten være et brudd i telefonkabelen frem til modemet, det er denne jeg ikke vet hvordan jeg kan sjekke. Etter jeg finner ut at telefonlinjen er ok, kan jeg lete videre. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Har du ikke internett i det heletatt er jo dette en jobb for support hos ISP, har du sjekket om sync-lampem lyser da? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå