andnet Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har en pc jeg kjøpte brukt, men med ny harddisk (rå)...som i raw, ikke fet:) Hadde problemer med a finne sata-disken i windows installsjonen, så jeg laget en nlite cd med boot og sata-drivere. Nå går alt helt glatt frem til installasjonsbildet for windows kommer, og jeg får partisjoner/formatert og kopiert installasjonfiler, men så tar installasjonsprogrammet en restart på maskina. Og etter som jeg ikke finner harddisken i bios, så starter bare installasjonsprogrammer på nytt igjen fra starten. Hovudkort: AM2NF3-VSTA Harddisk: Seagate B. 500gb s-ata2 Har enablet sata disker i bios Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Prøv å endre fra NON-RAID til RAID. Lenke til kommentar
andnet Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 ok prøver nå, får se hva som skjer ser forresten ut som at hovudkortett bare støtter sata1 2 x SATA 1.5 Gb/s connectors, support RAID* (RAID 0, RAID 1, JBOD) and "Hot Plug" functions satt nå til raid i bios: Detecting array ... står slik i 2minutter så dukker dette opp: Reboot and Select proper Boot device or Insert Boot media in selected... skal få tak i en jumper i morgen og se om det hjelper å snurre ned til 1.5gb/s snodig at windows finner disken da... men det er det eneste jeg kan tenke meg at hjelper nå Lenke til kommentar
andnet Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 ser ut som det er løst nå! satte inn jumper for å få farten ned til 1,5 og vips så fant jeg disken i bios Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå