Borbra Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 kansje dette er helt feil sted å poste dette, men siden det er snakk om bilderredigering og programvare så tar jeg en sjangs. det er bare å flytte denne tråden hvis det er feil sted men som tittelen sier så leter jeg etter et program som kobler sammen bilder av en ting, f.eks. en bil. det programmet gjør er å finne punkter på bildene og så koble dem sammen slik at en kan klikke seg fra ett bilde til ett annet. det er IKKE snakk om å lage ett 360 graders bilde av bilen, men mer å koble sammen alle bildene du har tatt av bilen ved hjelp av punkter i bildene. jeg vet at vg nett hadde en test av dette programmet en gang, og de hadde tatt bilder av stortinget. Hvis noen vet hva dette programmet heter så blir jeg veldig glad Lenke til kommentar
paalwa Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 kansje dette er helt feil sted å poste dette, men siden det er snakk om bilderredigering og programvare så tar jeg en sjangs. det er bare å flytte denne tråden hvis det er feil sted men som tittelen sier så leter jeg etter et program som kobler sammen bilder av en ting, f.eks. en bil. det programmet gjør er å finne punkter på bildene og så koble dem sammen slik at en kan klikke seg fra ett bilde til ett annet. det er IKKE snakk om å lage ett 360 graders bilde av bilen, men mer å koble sammen alle bildene du har tatt av bilen ved hjelp av punkter i bildene. jeg vet at vg nett hadde en test av dette programmet en gang, og de hadde tatt bilder av stortinget. Hvis noen vet hva dette programmet heter så blir jeg veldig glad Photoshop har noe som heter Merge Images. Der plukker du bare ut bildene du skal ha sammen så "syr" den bildene sammen selv. Kan ta litt av alle bilder, ikke nødvendigvis fra kant til kant. Kan bruke 90% av ett bilde, mens den bruker kanskje 20% av neste, så 30% osv. Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kan dette være det du leter etter? http://photosynth.net/Default.aspx Lenke til kommentar
Borbra Skrevet 28. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2009 Kan dette være det du leter etter? http://photosynth.net/Default.aspx jepp det var det. takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå