Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Har ikke garasje- alternativ til å beskytte lakk på bil?

Anbefalte innlegg

Hei!

Er den kry og stolte eier av min første bil om nøyaktig to timer, som er uten en ripe i lakken og en finnish som gjør ethvert pikehjerte glad.. (så fremover er maskinvask bannlyst :))

Men; jeg har ikke garasje!

Så hvordan kan jeg beskytte bilen best mulig for snø, is og veistøv etc når "frilufts"-parkering er eneste alternativ?

Tenkte presenning er en grei løsning, men de jeg har prøvd har fryst seg fast i ruta om vinteren... ikke mye tess i de...

Noen som kjenner til et godt merke innen presenning som er både vanntett/puster, og ikke fryser seg fast i bilen om vinteren?

Eller har et annet smart forslag på lur?

Portabel garasje er ikke helt brukervennlig mtp at hele hagen går med og får huseier på nakken...

(Har utlyst en søknad om leie av garasje i nabolaget, så krysser fingrene for at jeg får napp uten å bli loppet :D )

Håper det er noen drevne travere der ute som kan hjelpe meg:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Er den kry og stolte eier av min første bil om nøyaktig to timer, som er uten en ripe i lakken og en finnish som gjør ethvert pikehjerte glad.. (så fremover er maskinvask bannlyst :))

Men; jeg har ikke garasje!

Så hvordan kan jeg beskytte bilen best mulig for snø, is og veistøv etc når "frilufts"-parkering er eneste alternativ?

Tenkte presenning er en grei løsning, men de jeg har prøvd har fryst seg fast i ruta om vinteren... ikke mye tess i de...

Noen som kjenner til et godt merke innen presenning som er både vanntett/puster, og ikke fryser seg fast i bilen om vinteren?

Eller har et annet smart forslag på lur?

Portabel garasje er ikke helt brukervennlig mtp at hele hagen går med og får huseier på nakken...

(Har utlyst en søknad om leie av garasje i nabolaget, så krysser fingrene for at jeg får napp uten å bli loppet :D )

Håper det er noen drevne travere der ute som kan hjelpe meg:)

Gi den en god voks, og vask den jevnlig, med god bilshampoo og wash-mitt (ikke svamp!) Jeg ville latt presenningen ligge, da den vil blafre i vinden og ripe. Les og spør på www.detailersclub.no/forum :)

Lenke til kommentar

Få anbefaler trekk til bil når den skal stå ute, da støv virvler seg oppunder, og gnisser mellom lakken og trekket.

Man lager fort riper når man tar av og på trekket også.

Den aller beste måten er å sørge for at lakken alltid er godt beskyttet, enten det er av lakkforsegling eller voks. Lakken trenger jo trossalt beskyttelse når du er ute å kjører også.

Får du garasje i nabolaget er selvfølgelig det veldig bra! Lykke til.

Lenke til kommentar

Takk for svar:)

Så med en god rutine på voks og jevnlig vask så burde dette gå greit, kjekt å vite at presenning ikke er så bra likevell :blush:

Detailersclub ser ut som en super side, spesielt artiklene og guide-serien "Bilpleie for dummies" I og II virker svært nyttige, rett og slett ment for meg :D

Kjenner dere til flere slike sider? Kan forsåvidt snuse litt rundt på egen hånd...

Ellers er det så mye bra i disse forumene at jeg med mitt beskjedne behov kan klare meg lenge:)

Lenke til kommentar

Tror ikke du trenger stort mer enn Detailersclub, masse flinke folk med tonnevis av kunnskap som mer enn gjerne deler. Les de guidene du finner, deretter kan du opprette en tråd med de spørsmål du måtte ha :) Fordelene med en norsk sider er også at nesten alle produktene som nevnes er å få tak i via enten www.scandicshine.no eller www.godkjemi.com, samt flere andre butikker :)

Skulle du derimot ha behov for flere guider finnes dette på sider som:

http://www.detailingbliss.com/forum/

http://detailingworld.co.uk/

Chris :)

Endret av ChrisLIXXXX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...