xvis Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har akkurat fått et 16GB Transcend Class6+ minnekort, og sliter litt. Kortet står i en Garmin Nuvo GPS, som er kompatibel med SDHC, noe som er sjekket og verifisert av Garmin. Da kortet første gang ble brukt i GPS'en fikk jeg overført ca 2GB med kart-filer uten noen problemer. Men neste gang jeg skulle overføre noen filer (fra en annen pc) kom det en melding om at kortet måtte formateres før bruk! Når jeg så forsøkte å bruke GPS'en fra den første pc'en igjen får jeg også samme melding om formatering! Har ikke noen andre kortlesere som støtter SDHC, så jeg får ikke gjort så mye mer. Noen som har en formening om hva som kan ha skjedd? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hvilken modell har du av Garmin Nüvo? Lenke til kommentar
xvis Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Jeg har en Garmin Nuvi 660 med siste oppdateringer. Her er Garmins offisielle uttalelse iforbindelse med SDHC: Question: What's the Secure Digital (SD) card recommended for my Nüvi? Answer: As long as your nuvi has the latest version of software, it will be compatible with all SD and SDHC datacards. While SDHC datacards are available in a variety of storage sizes and speeds, we only recommend using a maximum of 4GB SDHC cards. To download the latest unit software visit our website: www.garmin.com/webupdater Note: Depending on the model of your nuvi it may use either a full size SD card or a microSD card. If you are not sure which your nuvi requires, please refer to its documentation. Last modified on: 06/19/2009 Som nevnt i første innlegg, så fikk jeg kopiert inn ca 2GB første gang jeg brukte kortet, men nå finner ikke Windows (prøvd på en XP32, og en Vista64-pc) data på kortet og vil formattere det! Når jeg ser på valgene for en evt formatering er den låst til FAT16 og 512kB!! Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Har ikke noen andre kortlesere som støtter SDHC, så jeg får ikke gjort så mye mer. Noen som har en formening om hva som kan ha skjedd? Tror kanskje at noe av problemet er at du har et kort fra transcend... Slike billlig kort er det som regel noen problemer med. Hvilken kortleser bruker du? Lenke til kommentar
xvis Skrevet 29. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2009 (endret) I utgangspunktet hadde jeg kun Nuvi 660 som var i stand til å lese SDHC-kortet. Men da problemene dukket opp skaffet jeg meg en ny kortleser hos Lefdal. Ingen forskjell på resultatet, får ikke 'kontakt' med kortet. Men nå har jeg akkurat fått godkjent retursøknad hos Komplett, så får vi se om det ikke ordner seg. Hvilke merker anbefaler du? Endret 29. juli 2009 av xvis Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 Sandisk og Lexar er kvalitetskort. Koster mer enn billig kortene, men som det meste annet så får man det man betaler for. Jeg bruker 3 Sandisk CF kort i Nikon D300, og de har ikke sviktet så langt. Lenke til kommentar
knut-eirik Skrevet 29. juli 2009 Del Skrevet 29. juli 2009 I utgangspunktet hadde jeg kun Nuvi 660 som var i stand til å lese SDHC-kortet. Men da problemene dukket opp skaffet jeg meg en ny kortleser hos Lefdal. Ingen forskjell på resultatet, får ikke 'kontakt' med kortet. Men nå har jeg akkurat fått godkjent retursøknad hos Komplett, så får vi se om det ikke ordner seg. Hvilke merker anbefaler du? Jeg kan anbefale lexar og sandisk, link Lenke til kommentar
monkey island Skrevet 2. august 2009 Del Skrevet 2. august 2009 Har selv noen problemer med mitt transcend sdhc 32gb class 6 card. Jeg kjøpte det på ebay for 25$, så var egentlig litt skeptisk. Uansett, kortet virker når jeg setter det i sdhc-sloten i msi wind. Problemet er når jeg setter det i videokameraet mitt hf200, da virker det ikke. Det hele er litt merkelig da jeg så flere pakker på nettet med hf200 og transcend kort. Var dermed ganske sikker på at det skulle virke. Kan det hjelpe å formatere kortet? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå