Gå til innhold

Hvilket merke på bærbar er best ?


alaruz

Anbefalte innlegg

Quote:


On 2002-02-06 13:59, teaspoon skrev:

Ka med Apple da... Det er kjempe maskiner.riktignokk ikkje PC, men visst han ikkje skal spille så er dei minst like gode.


 

Hei,

 

Det er dessverre synd at mange undervurderer Apple eller ikke ser på Apple før de kjøper en bærbar. Og det er så synd så synd. Maskinene er glimrende for studenter, folk som ikke trenger PC eller som er nybegynnere.

 

Kommer en test av Apple iBook neste uke forresten. Følg med.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg takker for alle som har svart på innlegget mitt her,... Jeg har enda ikke bestemt meg helt her,... :smile: - Men har sett noen nevne om jeg skal spille på den eller ei ,... - Det skal jeg nok ikke nei,.. Men OS jeg skal evt. ha på den blir garantert Linux (av en annen distro,... kanskje Mandrake eller RedHat går jeg ut i fra,... ) Derfor er det litt surt å måtte betale ekstra mye for en maskin pga. oset som er installert ! - men det må jeg bare leve med,... Men Apple (iBooks eller hva de nå heter,...) har jeg NEI ikke utelukket helt,... jeg ville ikke kjørt MacOS på den heller viss jeg ville hatt det ,... (da jeg vet at Linux kan installeres også på en Mac,....) - Men det er bare det at jeg syns MACene er så innmari dyre,... eller er det bare meg som ser på de villeste steder ,... ? En sammenligning mellom eks. bærbar pc til rundt. 20000-25000 kr. Kan man da få en bærbar mac til den prisen ? - og isåfall hva ville vært det beste ?

Lenke til kommentar

Hva er egentlig galt med Apple Macintosh?

Har du erfaring med bruk av Mac?

Mac er ikke noe særlig dyrere enn Wintel-maskiner.

Apple har forstått det med industridesign i motsetning til så og si alle produsenter av Wintel-maskiner.

Jeg har 5 års erfaring med PC og et halvt års erfaring med mac. Personlig synes jeg at mac er mye enklere å forstå, menyene er enklere, det er lettere å finne fram i operativsystemet, og i tillegg er OS10xx mye lekrere enn XP eller tidligere operativsystemer fra Microsoft. OS10 er basert på en UNIX-kjerne som gjør operativsystemet mye mer stabilt enn Microsoft sine.

Jeg bruker en Powerbook G4 550MHz. Den er rask nok til det meste arbeidet men gjør. Også kraftig nok til å kjøre Maya og lignende programmer som krever mye RAM og ytelse. I tillegg er Apple sine bærbare, slanke i motsetning til de fleste PC-er som pleier å være omtrent4cm. tykke. Batterikapasiteten er meget høy. Skjermen er bred, slik at du kan jobbe med et program på den ene siden av skjermen og ha paletter på den andre siden. Genialt.

Combodrev er også standard.

Rett og slett en genial maskin.

Lenke til kommentar

Hei igjen du. Skal du ha en bærbar som du skal legge inn Linux på - kan det vel lønne seg å kjøpe en brukt?? Da betaler du neppe så mye for OS et som følger med..?

Vet at [email protected]

skaffer brukte Lapper med 3 mnd garanti. Alt fra Stein gammle overhalte til "nye" 5-600Hz maskiner. Og også helt nye - Alle typer merker. Sist jeg sjekka hadde de f.eks en

 

NY

- HP Ominibook XE3

Celeron 850MHz

128MB ram, 10Gb hdd

14.1” TFT

CD rom, Floppy, 56K modem, 8 Mb skjerm minne.

Toskjermsløsning med Tv utgang.

Win 98se

til ca 10.500,- + mva.

 

Og BRUKTE:

 

- Toshiba 620Ct

P 100MHz

24MB, 850 MB hdd

TFT skjerm

Tilgang: 10

Pris:ca 1900 +mva

 

·Dell Latitude Xpi

P 150/166MHz

48MB, 1.2 GB hdd

Cd

12,1” TFT

Tilgang: 10

Pris:ca 3900 +mva

 

 

 

·Acer TravelMate 342T

P3 500MHz

64MB 8,4 GB hdd

Cd, floppy

12,1” TFT

Tilgang: 1, UTROLIG liten og fin pc !!

Pris:ca 6900 +mva

 

 

Så er du ikke kresen å absolutt SKAL ha en ny er det mulig å gjøre et bra kjøp her [email protected]

 

 

MVH. Hit-Man

Lenke til kommentar

Jeg har nettop kjøpt meg en bærbar fra Zepto. http://www.zepto.no og jeg må si at dette virkelig er et bra kjøp! De vet godt hva ordet service betyr og de kan "skreddersy" en pc til deg! Ikke vær redd for at de er en relativt ny bedrift, for det har jeg sjekket! Ta å se på siden deres og gjerne ring dem! Jeg ble helt "sjokka" over hvor flinke de var. Og siden firmaet ikke er så stort enda, får du varen raskt på døren og EKSTRA og service!

Hatten av for Zepto!

Ellers ville jeg anbefale en Acer maskin! De er testet etter alle kunstens regler og har lite feil!

Lenke til kommentar

Compaq lever meget gode maskiner. De kan nok være en del stivere i pris enn de andre nevnt (f.eks. Dell), men har da også ofte en langt bedre support/service.

 

Når det gjelder utseende så må jeg nevne at ikke mange av de som dere har nevnt akkurat ser nydelige ut. Toshiba har en god del pene maskiner, men de ligger noe høyt i pris.

 

Har Compaq selv, og jeg er meget fornøyd. Kjøper man av de største har man som oftest gjort et bra kjøp. Dell er noe jeg klart styrer unna pga. at maskinene er så utrolige store og stygge. Grøsser i sjela når jeg f.eks. tenker på Inspirion 2500.

 

Hadde forresten et defekt batteri på Compaqen her for ikke så lenge siden, og Compaq sendte faktisk en budbil med nytt batteri til meg neste dag (ringte seint)... det kaller jeg service!

 

Ok, lykke til videre med diskusjonen..

 

 

------

Dell er datamaskiner for kronevendere, som ikke har smakssans eller eier kvalitetssans.

(ment halvsarkastisk, blir lei av alle som skryter Dell *så* opp i det blå)

------

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Nuffern på 2002-02-23 22:11 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...