Gå til innhold

Treg pc, lagger på nettsteder og videoer! Trenger hjelp fort!

Anbefalte innlegg

hei

jeg lurer på om det er noen som vet hvordan man fikser lagging på nettsteder, eller spill på nettet. jeg spiller et spill på internettet som lagger hele tiden, jeg har lastet ned flash player, men jeg finner ikke noe ikon på skrivebordet eller noe, så jeg er ikke helt sikker på om jeg har lastet det ned helt riktig eller no... men hvis du vet om et program som kan gjøre pc'en raskere, så er det bare å liste opp de du vet om! Helst gratis programmer!

SpeedUpMyPc er et veldig bra program, men det er en liten hake, hvis du vil fjerne virus, og slette unødvendige filer så må du kjøpe fullversjonen :( men hvis du vet om et gratis program som kan fikse lagging eller trege pc''er så hadde det vært fint. jeg trenger virkelig å få vekk laggingen fordi jeg blir snart gal av den! du kan også komme med tips til hvordan gjøre pcen raskere, fikse lagging fra spill og videoer på nettet!

Endret av speedskater
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje du trenger en hardware-oppgradering?

Ellers kan du jo prøve CCleaner. Den sletter bare unødvendige filer og gjør ikke så veldig mye på ytelsen ettewr det jeg vet - kanskje litt i oppstartstid osv.

Ossen systemoppsett har du? Evt. hvilken type maskin har du, og når kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Kanskje du trenger en hardware-oppgradering?

Ellers kan du jo prøve CCleaner. Den sletter bare unødvendige filer og gjør ikke så veldig mye på ytelsen ettewr det jeg vet - kanskje litt i oppstartstid osv.

Ossen systemoppsett har du? Evt. hvilken type maskin har du, og når kjøpte du den?

er ikke helt sikker på hvilket systemoppsett jeg har, men du kan jo kanskje si hvordan jeg finner det ut? jeg har en bærbar pc,(HP Pavilion dv6000) jeg har hatt den i ca. 2 år..

men kan du si meg hvordan man gjør en hardware-oppdatering??

Lenke til kommentar

Hardware-oppgradering vil si å fysisk bytte ut komponenter i pc'n for å gjøre den raskere. F. eks. kan du sette inn mer RAM, sette inn en raskere prosessor, sette inn bedre grafikkort osv.

Det er ganske enkelt å sette inn mer RAM i en bærbar pc, men for å gjøre noe mer må du åpne hele boksen, og du må bruke dyre spesialdeler.

Prøv også å oppdatere driverne på maskinvaren din.

Lenke til kommentar

Legg inn windows på nytt, fjern norton antivirus om det følger med, og legg inn noe gratis antivirus program, og gjerne oppdater drivere til den.

Det burde fikse mange problemer..

Men blir maskina veldig varm? isåfall er CPU vifta full av støv og dritt.. fiksa en DV6500 her for ikke lenge sia, den bare hang seg opp i et kjør.. viste seg at CPU vifta var så full av støv at den hadde stoppa.

Maskina ble god som ny etter at vifta var bytta og windows var installert på nytt, og fikk bort norton AV.. (byttet til Avast Home edition)

Lenke til kommentar
Hardware-oppgradering vil si å fysisk bytte ut komponenter i pc'n for å gjøre den raskere. F. eks. kan du sette inn mer RAM, sette inn en raskere prosessor, sette inn bedre grafikkort osv.

Det er ganske enkelt å sette inn mer RAM i en bærbar pc, men for å gjøre noe mer må du åpne hele boksen, og du må bruke dyre spesialdeler.

Prøv også å oppdatere driverne på maskinvaren din.

kan du si meg hvordan man oppdaterer driveren, og hvordan setter man inn mer RAM??? jeg tror ikke jeg skal begynne å ta fra hverandre pc, men godt tips uansett.

Lenke til kommentar

Sett at du har et nVidia grafikkort, da kan du gå på www.nvidia.com, gå på "Support" også finner du drivere. Så vil den teste om du har den nyeste drivern., hvis ikke, får du tilbud om å laste ned.

Jeg vet ikke om det vil hjelpe deg så veldig mye å sette inn mer RAM, siden det sjeldent har en direkte effekt på lagging over lang tid, men dersom du likevel vil gjøre det, har du en lista over RAM brikker som støttes her.

Det følger med bruksanvisning som inneholder tegninger for hvordan du setter inn brikken(e).

Lenke til kommentar
Legg inn windows på nytt, fjern norton antivirus om det følger med, og legg inn noe gratis antivirus program, og gjerne oppdater drivere til den.

Det burde fikse mange problemer..

Men blir maskina veldig varm? isåfall er CPU vifta full av støv og dritt.. fiksa en DV6500 her for ikke lenge sia, den bare hang seg opp i et kjør.. viste seg at CPU vifta var så full av støv at den hadde stoppa.

Maskina ble god som ny etter at vifta var bytta og windows var installert på nytt, og fikk bort norton AV.. (byttet til Avast Home edition)

hvordan legger jeg inn windows på nytt, og vil dette gjøre at alt på pc'en slettes?

Lenke til kommentar

Du bruker en Windows CD. Bruk Windows XP hvis du har ytelsesproblemer.

For at dette skal ha noe effekt i særlig stor grad, bør du formatere disken før du installerer Windows på nytt, dvs. at alt blir slettet. Evt. kan du ta kopi av Mine Dokumenter osv. så er det bare å legge det inn igjen.

Lenke til kommentar
Du bruker en Windows CD. Bruk Windows XP hvis du har ytelsesproblemer.

For at dette skal ha noe effekt i særlig stor grad, bør du formatere disken før du installerer Windows på nytt, dvs. at alt blir slettet. Evt. kan du ta kopi av Mine Dokumenter osv. så er det bare å legge det inn igjen.

vil dette gjøre pc'en raskere, og at ikke spill på 123spill eller flash spill ikke lagger noe mer?? siden jeg vurderer sterkt å legge inn windows på nytt, men da mister jeg alle programmene :( jaja...

Lenke til kommentar
hei

jeg lurer på om det er noen som vet hvordan man fikser lagging på nettsteder, eller spill på nettet. jeg spiller et spill på internettet som lagger hele tiden, jeg har lastet ned flash player, men jeg finner ikke noe ikon på skrivebordet eller noe, så jeg er ikke helt sikker på om jeg har lastet det ned helt riktig eller no... men hvis du vet om et program som kan gjøre pc'en raskere, så er det bare å liste opp de du vet om! Helst gratis programmer!

Så hvis jeg leser dette rett er det 1 spill som er problemet???

I såfall er det nok enten dårlig programering i spillet/ hastigheten på linja/ serverload som er problemet og ikke din maskin.

Flashplayer er en plugin til browseren din, så derfor finner du ikke et ikon på skrivebordet.

Hvis du skriver navnet på spillet kan jeg sjekke om det går normalt her hos meg, da vet du ihvertfall at du ikke trenger reinnstallere unødvendig.

Lenke til kommentar
hei

Så hvis jeg leser dette rett er det 1 spill som er problemet???

I såfall er det nok enten dårlig programering i spillet/ hastigheten på linja/ serverload som er problemet og ikke din maskin.

Flashplayer er en plugin til browseren din, så derfor finner du ikke et ikon på skrivebordet.

Hvis du skriver navnet på spillet kan jeg sjekke om det går normalt her hos meg, da vet du ihvertfall at du ikke trenger reinnstallere unødvendig.

Adventure Quest Link: www.battleon.com

Lenke til kommentar

Vel, tror du kan dra pusten og glemme hele reinstallasjonen. Spillet lagger her hos meg og, men du kan vel kanskje prøve en annen browser for å se om det vil gli lettere i den. Ikke sikkert det vil hjelpe men et forsøk verdt (og i hvertfall mindre jobb enn å reinstallere maskina ;) )

Lenke til kommentar
Vel, tror du kan dra pusten og glemme hele reinstallasjonen. Spillet lagger her hos meg og, men du kan vel kanskje prøve en annen browser for å se om det vil gli lettere i den. Ikke sikkert det vil hjelpe men et forsøk verdt (og i hvertfall mindre jobb enn å reinstallere maskina ;) )

ok, takk for tipset! men vet du om noen bra browsere?? jeg har google chrome, som jeg bruker nå, jeg har også firefox, men jeg har hørt om en browser som heter opera. har du prøvd den??

hvis du har, så vil jeg gjerne vite om den er rask eller bedre... en firefox eller noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...