[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Noen som vet hvordan man fjerner riper i plexiglass? Pusse med veldig fint sandpapir? Lenke til kommentar
Marxxx Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Det er nok ganske vanskelig. Prøv i steden å bor små, loddrette hull i bunnen av glasset, så setter du dioder i hullene. Utrolig stilig effekt, fordi du ser ikke lyset så mye i selve glasset, men du ser det svært bra i ripene! Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Hey, takk for tipset! Det ble ganske kult, men det hadde likevel vært kulere uten riper. Det gjelder en Maze 3 kjøleblokk! Jeg skulle demontere plexitoppen og så mistet jeg den i gulvet...(doh!) Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Fant forresten denne: http://modtown.co.uk/mt/article2.php?id=ddmaze3 Lenke til kommentar
Ëonwe Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg leste en gang på forumet at des kal virke med tannpasta. Dette høres ganske sykt ut og det kan jo være jeg som husker feil men det er jo i allefall verdt forsøket. :-? Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jeg mener clas ohlson har noe spesiell pasta for å "fjerne" / "fylle" ripene i mobiltelefondeksler. Det er sikkert ikke så himla dyrt, så du kan jo kanskje teste det hvis ikke ripene er av type XL. DrErling Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Tannpasta funket ikke! Ha! følte meg litt dum der jeg stod med tannpasta smurt utover Lenke til kommentar
iver89 Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 tannpasta funker det, om du ikke har altfor dype riper da. Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 tannpasta funker det, om du ikke har altfor dype riper da. Hmm hvordan skal jeg gjøre det da? Jeg prøvde å bare smøre utover, vente litt og så vaske vekk... Hvordan burde jeg gjort det? Hva er riktig? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Autosol har jeg brukt selv. Etter 10 minutters polering var mobildekselglasset som nytt. Funker fint på plexi. Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Autosol har jeg brukt selv. Etter 10 minutters polering var mobildekselglasset som nytt. Funker fint på plexi. Er det den fra Clas Ohlson? Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Fåes kjøpt på alle bensinstasjoner.... Lenke til kommentar
Skrue Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Hvordan pusser du tennene da nico? Kliner pastaen på tyggeredskapen, venter litt, og så skyller? Antagelig ikke. Du pusser vel med tannbørsten i tillegg, ellers blir det jo bare tull! Og i prinsippet skal du gjøre det samme med plexi´n din. Smør litt tannpasta på en passende fille i dette tilfellet, og gni deretter kraftig på stedet du vil pusse. Tilslutt polerer du med en ren fille, og dermed skulle du være kvitt de verste ripene! Gjenta prosedyren om ikke resultatet blir bra. Autosol kan med hell også brukes, men slipemiddelet i den kremen er muligens noe grovere. Men hvorfor kjøpe autosol, når man allerede har tannkrem i huset! Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Hvordan pusser du tennene da nico? Kliner pastaen på tyggeredskapen, venter litt, og så skyller? Antagelig ikke. Du pusser vel med tannbørsten i tillegg, ellers blir det jo bare tull! Haha vanvittig bra formulert! Jaja jeg får prøve det også da! :wink: Takk for mange gode råd alle sammen! Lenke til kommentar
[nicko] Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 Nå fikk jeg det til! Det ble 100% perfekt! Tusen takk igjen! Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 Tannkrem er konge for å fjerne riper det. Er bare å bruke solidox fluor. Funker helt flott Lenke til kommentar
Crinos Skrevet 19. mai 2003 Del Skrevet 19. mai 2003 I følge en kammerat av meg som jobber ved Skilthuset i Kr.sand kan man ikke fjerne ripene helt. Sånn at man får den smooooothe finishen den kom levert med. Men, så er det vel sjeldent man ser plexi totalt uten antydninger til rifter! :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå