Gå til innhold

Mobil med touchscreen

Anbefalte innlegg

Har lyst på ny mobil etter å ha hatt en K610i i flere år, og vil gjerne prøve en med touchscreen. Har søkt litt og lurer på om Nokia 5800 XpressMusic er et godt valg? Vil ha en mobil som funker greit som mediespiller (jeg er riktignok ikke veldig kresen på lydkvalitet), surfing på nett, e-post og god kalenderfunksjon. Kart/GPS er et pluss, men ikke viktig.

Prøvde meg såvidt på en og merket at man må bruke scrollingbars, noe som virket litt tungvint for meg som venstrehendt (hånden min kommer i veien mens jeg scroller). Såvidt jeg har forstått får jeg heller ikke Opera Mobile til denne, noe som trekker ned. Stemmer det?

Har også sett litt på HTC Touch Diamond 2. Prisforskjellen er egentlig ikke et stort problem, men har inntrykk av at jeg da bare betaler for mange funksjoner jeg ikke vil bruke.

Er 5800 et greit valg, eller er det verdt å betale mer for et annet alternativ? Har ikke så god kontroll på mobiler på markedet, så kom gjerne med andre forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann.

Jeg tenkte det samme som deg, at nå må jeg følge teknologien, og kjøpe meg touch.

Kjøpte meg Nokia 5800, og angrer ikke et sekund.

Selvom dette er den første touchen til Nokia, så har de gjort det bra.

Det er litt uvandt i starten, og litt bælete, men dette kommer seg.

Ang scrolling, så holder det bare med å ta midt på skjermen, og dra ønsket vei. Men må ikke bruke scrollbaren på siden.

Du kommer ikke til å angre hvertfall.

Lenke til kommentar
Ang scrolling, så holder det bare med å ta midt på skjermen, og dra ønsket vei. Men må ikke bruke scrollbaren på siden.

Høres bra ut. Mente bare jeg leste i en test at dette ikke gikk, så jeg prøvde aldri midt på skjermen.

Lenke til kommentar
hvis man bruker pennen aktivt, er vel det ikke problem at scrollen er på høyre side? ellers, telefonen har de kravene som d skisserer opp, og du må opp på diamond eller hden i tilfelle til htc.

For all del ikke noe stort problem. Syntes bare det var litt småirriterende da jeg prøvde meg såvidt på en, men går sikkert fint med litt tilvenning.

Takk for tilbakemelding i allefall. Nokia 5800 er bestilt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...