Gå til innhold

Minnekort til Canon EOS 5D MKII

Anbefalte innlegg

Har nå lagt inn bestilling på Canon EOS 5D MKII med 25-105. Kjærkommen oppgradering fra min EOS 20D, som jeg også beholder. Duger godt enda den.

Har en del CF-minnekort, men siden RAW-filene er 5 ganger så store, tenker jeg at jeg bør kjøpe inn litt større minnekort.

Hadde egentlig tenkt Sandisk Extreme IV, men ser at de er veldig mye dyrere enn Extreme III, spesielt for 16GB-versjonen. Har noen Extreme IV som jeg bruker sammen med min EOS 20D, og merker forskjell når jeg blar i bildene - selv om EOS 20D ikke klarer utnytte skrivehastigheten til kortet.

Noen erfaringer rundt dette ift 5D? Blir Extreme III en treghet i skrivingen/visningen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå lagt inn bestilling på Canon EOS 5D MKII med 25-105. Kjærkommen oppgradering fra min EOS 20D, som jeg også beholder. Duger godt enda den.

Har en del CF-minnekort, men siden RAW-filene er 5 ganger så store, tenker jeg at jeg bør kjøpe inn litt større minnekort.

Hadde egentlig tenkt Sandisk Extreme IV, men ser at de er veldig mye dyrere enn Extreme III, spesielt for 16GB-versjonen. Har noen Extreme IV som jeg bruker sammen med min EOS 20D, og merker forskjell når jeg blar i bildene - selv om EOS 20D ikke klarer utnytte skrivehastigheten til kortet.

Noen erfaringer rundt dette ift 5D? Blir Extreme III en treghet i skrivingen/visningen?

Kamera har buffer, og 5D mkII er ingen reser med tanke på bilder/sekund. Så tror du vil klare deg fint med Sandisk Extreme III (30MB/s utgaven). Extreme III fungerer fint som minnekort nummer 2 til D3 i det minste (bruker til vanlig 2 * Lexar med 45 MB/s lese/skrivehastighet.).

Så tror du vil være fornøyd med Sandisk Extreme III.

Lenke til kommentar

Fant denne på nettet et sted:

Tok en liten test av to typer minnekort på Canon 5D mkII. Testet Sandisk Extreme III mot en Sandisk Extreme IV Ducati. I følge denne siden http://www.robgalbraith.com/bins/camera_mu...p?cid=6007-9784 skal disse kortene gi ca15MB/s og 32MB/s skrivehastighet på 5DmkII.

Men hvor mye betyr det i praksis?

Tok bilder i RAW, fikk et bilde mer på Ducati kortet før bufferet gikk fult. Men den største forskjellen kom etter at bufferet var fult.

For å få fram forskjellene tok jeg bilder kontinuerlig i 15sekunder. Extreme III kortet klarte 23bilder mens Ducati kortet klarte 37 RAW bilder på samme tid.

Fikk faktisk en veldig ok skuddtakt med Ducatikortet etter at bufferet var fult.

Det besvarer vel spørsmålet ganske bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...