Boye Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 Det er rimelig stor forskjell på antialiasing mellom nVidia og ATi ja, nVidia ligger langt bak. nVidia sin 4xAA tilsvarer omtrent det samme som 2xAA på ATi etc. Det kommer spesielt tydelig fram ved kontraster, og det blir ikke noe penere med en lyssterk monitor heller ;> Når man først blir vant med antialiasing uten kompromisser uansett bakgrundsfarger og kontraster, er det utrolig hvor lett man oppdager alle feilene i nVidia sin AA implementering. Det er til og med blitt sagt at ATi sin FSAA ligger forran 3dFX sin, men det kan jeg ikke akkurat bekrefte selv da jeg aldri fikk fingrene i et av de digre beista nVidia sin AA virker mer røff, i "lavere oppløsning" hvis en kan forklare det på en enklere visuell måte. Det viktigste er nok at ATi ser ut til å ta hensyn til kontraster og undereveis kompenserer for å skape glatte overganger mellom polygoner og bakgrundsfarge (gamma). AA er kommet for å bli. Flere polygoner gjør det bare mer nødvendig med AA for å glatte ut eventuelle "småfeil", men ta en titt på nVidia sin Dawn demo eller ATi sine DirectX9 demoer. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 skulle nesten tro at nvidias store suksess og satsing innenfor brikkesettmarkedet har gjort dem slappe på grafikkortfronten. Dere kan bedre enn dette nvidia! Lenke til kommentar
Boye Skrevet 24. mai 2003 Del Skrevet 24. mai 2003 De har jo vært innom XBox og det fenomenale nForce1/2 - man glemmer nesten det, ganske grensesprengende egentlig med f.eks. AC3 directsound3D output - ikke engang Audigy2 klarer dette i sanntid Ingen tvil om at nVidia utvider sin horisont! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå