YpsiNine Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Nå er spillet igang! http://www.hardocp.com/article.html?art=NDcy Og det står også at Catalyst 3.4 blir sluppet idag! On ATI’s side of the fence we are testing with the new Catalyst 3.4 drivers that will be released today to the public. It is very important to note that you must use the Catalyst 3.4 driver or higher if you want to utilize the entire amount of RAM on your 256MB 9800 Pro video card. Catalyst 3.2 and lower will only recognize 128MB of RAM on the card and thus you will functionally have a 128MB 9800 Pro. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 fett *leser* EDIT: Hva er en HSF unit? "However, it still is two slots thick due to the thicker HSF unit. " fett kort! EDIT2: Er det "Heat Sink Fan?" Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Det var faktisk ikke så stor forskjell mellom kortene som enkelte på forhånd ville ha oss til å tro (i Nvidia's favør). Ellers la jeg merke til denne: "Both cards offer exceptional performance, but if I have to place my finger on which card I would choose for my primary system that I play my games on, I would have to opt for the 256MB 9800 Pro. It has better AA quality, and can play at 6XAA on a 256MB card very easily." Gleder meg forøvrig til å teste de nye Catalyst-driverne om en dag eller to! Lenke til kommentar
jokki Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 sjekk hvor skikkelig smooth 9800 pro 256 mb kantene er i forrhold til gforce fx 5900 utra på fsaa testenene Jeg vil ha 9800 pro 256 mb Jeg driter i hvor mange poeng og sånne teoretiske ting og tang i spill jeg vil heller se god kvaltitet på bildene enn og få en haug med fps som jeg ikke legger merke til :wink: Lenke til kommentar
GeCcO Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 vil si at det kortet ikke var noe spesielt bra, eller dårlig på noen måte, hadde vel egentlig ventet litt bedre ytelse med tanke på at 9800 har vært ute en stund lenger, pluss at NV35 enda ikke er lansert og vil være mer framtidsrettet og NV35 har en høyere clockrate på både minne og gpu, og 27gb/s rå båndbredde (27gb/s vil jo ikke være det "riktige" tallet fordi man ikke vil klare å få det på noen slags måte nesten), de var omtrent likt i ytelse, ene kortet var bedre på "det" map'et og det andre på "det", så det var ganske jevnt, ingen av kortene viste seg som noe bedre ovenfor konkurentet, det eneste som viste seg ganske klart var bildekvaliteten, der har nvdia enda mye å lære av ati Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Ati har satt opp 256MB 9800pro på forsiden sin: http://www.ati.com/ Mulig å bestille online direkte fra ATI nå, men bare for folk i USA / Canada. Skal bli artig å se når Nvidia kan levere - de bør helst ikke gå i baret en gang til slik de gjorde med lanseringen av FX... Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Yay! DOOM 3 Benchmarks : The GeForceFX 5900 Ultra, 5600 Ultra, Radeon 9800 Pro 256MB, 9600 Pro, and 9500 Pro step up to the plate to show you what they have in what will likely be the deal breaker when it comes to buying a new graphics card. John Carmack has described the demo we used as a random code drop from a recent build of DOOM 3 and he believes it to be representative of the final game in a performance sense. http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0 De første 'offisielle' Doom 3 benchmarkene noensinne så vidt jeg vet. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Both cards offer exceptional performance, but if I have to place my finger on which card I would choose for my primary system that I play my games on, I would have to opt for the 256MB 9800 Pro. It has better AA quality, and can play at 6XAA on a 256MB card very easily. It has also proven to be very strong in shader operations. It is not an easy decision for sure now. NVIDIA has done a great job at sizing up the issues with the NV30 and fixing those issues and making the NV35 an incredibly competitive part. Så da er det vel ganske klart.. FX599 Ultra 256 banker 9800Pro 256 på nesten alle punkter, men ikke i kvalitet på Anti Aliasing. FPS: ja, men ikke hvor bra det faktisk ser ut. Så får vi bare se på de kortene som oss vanlige døde vil gjerne kjøpe da, 128MB, non Ultra og Value.. Lenke til kommentar
Pluto Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Også Anandtech er ferdig med testen: http://www.anandtech.com/video/showdoc.html?i=1821 Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 hva skjedde med catalyst 3.3? Lenke til kommentar
kristwa Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 The first thing you will notice is the cooling system used. Gone is the massive copper FlowFX system that the NV30 needed. In fact, you can now forget all about heat and fan noise, as those issues no longer exist with the NV35. The fan on this cooler is quiet; you most likely will not hear it over your other fans at all. Heat is also no longer as much of a concern. This card only gets warm to the touch even after looping a stressful benchmark over time. If you were turned off by the sound and heat from the GeForceFX 5800, rest assured you no longer have to worry about those issues. However, it still is two slots thick due to the thicker HSF unit. det hørtes jo my mer lovende ut for nvidia da... Lenke til kommentar
YpsiNine Skrevet 12. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 12. mai 2003 hva skjedde med catalyst 3.3? De ble offisielt droppet for et par uker siden, ATi sa at de skulle satse på 3.4 isteden. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Jepp og ATI har tydligvis klart å fuk.. opp de nye Cat 3.4 med nye buggs. Lenke til kommentar
torkelom Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Les at de bruker Catalyst 3.4 driver i testen. Hvor kan jeg finne disse ??? Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Les at de bruker Catalyst 3.4 driver i testen. Hvor kan jeg finne disse ??? Skal etter siste nytt komme i dag... Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Har bare lest Anand sin test hittil, men resultatene derfra tilsier at FX5900 er en klar vinner... Nå er jeg spent på om HardOCP har like resultater eller om det bare henger igjen endel usaklig skepsis mot NVidia.... Oppdatering: en god del jevnere hos HardOCP ja.. ganske irriterende Og hvorfor oppgir de ikke hva slags aniso modus de tester med? (performance, quality etc) Skal ta en ny runde og bare lese benchmarks med 1280x1024 og høyere, med 8x aniso eller bedre, og 4xFSAA. Det er det eneste som er interessant for meg til Doom3 er ute. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 husk at ati radeon kortene testes med nyeste drivere som er optimalisert mens fx kortene bruker gamle detonator xp drivere derfor blir det mer nøyaktig å måle ytelsen når detonator fx kommer på banen Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 husk at ati radeon kortene testes med nyeste drivere som er optimalisert mens fx kortene bruker gamle detonator xp drivere derfor blir det mer nøyaktig å måle ytelsen når detonator fx kommer på banen Hva får deg til å tro det??det er ikke bare å hive inne et sett gammle drivere på et nytt kort! Lenke til kommentar
Josten Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Yay! DOOM 3 Benchmarks : The GeForceFX 5900 Ultra, 5600 Ultra, Radeon 9800 Pro 256MB, 9600 Pro, and 9500 Pro step up to the plate to show you what they have in what will likely be the deal breaker when it comes to buying a new graphics card. John Carmack has described the demo we used as a random code drop from a recent build of DOOM 3 and he believes it to be representative of the final game in a performance sense. http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0 De første 'offisielle' Doom 3 benchmarkene noensinne så vidt jeg vet. WOW! Her var jo nvidia suverene. (begynner endelig å se håp for mitt geforce 4 ti4600). Litt overraskende at fx vant såpass solid over 9800. Får se om ATI gjør noe med driverne innen doom 3 kommer ut. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2003 Del Skrevet 12. mai 2003 Yay! DOOM 3 Benchmarks : The GeForceFX 5900 Ultra, 5600 Ultra, Radeon 9800 Pro 256MB, 9600 Pro, and 9500 Pro step up to the plate to show you what they have in what will likely be the deal breaker when it comes to buying a new graphics card. John Carmack has described the demo we used as a random code drop from a recent build of DOOM 3 and he believes it to be representative of the final game in a performance sense. http://www.hardocp.com/article.html?art=NDc0 De første 'offisielle' Doom 3 benchmarkene noensinne så vidt jeg vet. WOW! Her var jo nvidia suverene. (begynner endelig å se håp for mitt geforce 4 ti4600). Litt overraskende at fx vant såpass solid over 9800. Får se om ATI gjør noe med driverne innen doom 3 kommer ut. Altså...håp for det kortet i doom3 er det nok ikke. Alle DX9-kort vil yte bedre, helt ned til 9500-nonpro. Når det gjelder resultatene i Doom3-testen, så har det nok med at 5900 bruker Doom3 sin NV30-path for å lage grafikk, mens 9800Pro bruker ARB2. Nå har jeg hørt noen rykter om at nv30-pathen er i kun 16-bits, mens ARB2 er full 24-bits. (Dette er bare noe jeg husker i bakhodet fra et carmack-intervju). At Doom3 har en egen nv30-path tyder jo på at spillet blir optimalisert for nyere nvidia-kort. Og det er jo ikke noe dumt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå