mX mann Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei. Har drevet med styrke trening i over 3 år nå men har i det siste blitt veldig interisert i sykling, sykler til vanlig 2-3 ganger i uken nå. Lurer derfor litt på hvordan dette vil påvirke styrken\styrketreningen? Noen som har noe erfaring med det? Vill helst ikke bli noe mindre når det gjelder muskel masse hvertfall, men mindre treningsdager blir det jo helt klart av det Lenke til kommentar
neoman Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei. Har drevet med styrke trening i over 3 år nå men har i det siste blitt veldig interisert i sykling, sykler til vanlig 2-3 ganger i uken nå. Lurer derfor litt på hvordan dette vil påvirke styrken\styrketreningen? Noen som har noe erfaring med det? Vill helst ikke bli noe mindre når det gjelder muskel masse hvertfall, men mindre treningsdager blir det jo helt klart av det sykler selv. 4-5 ganger i uken. + mye styrke 4 ganger. og jeg merker akuratt like god fremgang når jeg trener mye sykling. som når jeg ikke trener sykling eller annen cardio. eneste jeg merker er att dagsformen er bedre når cardio trenes. eneste er att du kanskje ikke burde sykle dagen før-dagen etter du trener bein. Lenke til kommentar
mX mann Skrevet 24. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2009 Kan vell nesten kutte ut di øvelsene som går kunn direkte på ben når man driver med sykling ved siden av styrketreningen? Lenke til kommentar
WillyWanker Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 når du begynner aktivt me sykkling i tilleg til styrketrening, mulig du mister litt fett å blir tynnere så du ser kanskje svakere ut, muskelmassen forblir lik og vil øke vist du fortsetter me styrke (naturligvis:) noen av disse rytterene i tour de france er ikke så små Lenke til kommentar
HValder Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 Kan vell nesten kutte ut di øvelsene som går kunn direkte på ben når man driver med sykling ved siden av styrketreningen? På ingen måte, ved sykling aktiverar du musklane på ein annan måte, byggjer ikkje styrke eller volum, men utholdenheit. Beste er om du brukar syklinga som cardio eller rolig sykling på kviledagane. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2009 Del Skrevet 28. juli 2009 (endret) Sykling kan påvirke styrketreningen i negativ forstand. Det kommer an på hvor godt du klarer å restituere deg. At man aktiverer musklene på en helt annen måte, som han over her skriver, er feil. Musklene kan bare aktiveres på en måte (de kontraherer som et resultat av aksjonspotensiale). Hvordan de brukes er en helt annen sak og det er nok det han mener Du kan alltids droppe beinøktene og heller kjøre en økt med styrketråkk på sykkelen. Ellers er sykling som nevnt en fin måte å restituere deg på, så lenge økten ikke blir for hard. Jeg vil likevel igjen understreke hvor viktig restitusjon er. Skal du trene sykling og styrke samme dag så bør du absolutt trene styrke først. Det er mye enklere å svare deg hvis du skriver hva du ønsker å få ut av treningen din. Endret 28. juli 2009 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå