Gå til innhold

Sp.mål ang. kvelds- og helgetillegg

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg fikk meg nylig jobb hos Rema 1000. Til min store overraskelse (på forrige lønning) fikk jeg 0 kr i kvelds- og helgetillegg. Da sa sjefen at det var fordi jeg

"må jobbe over 12 timer i gjennomsnitt per uke på 4 uker." Jeg hadde 12... Sier tariffen virkelig det? Om jeg er en deltidsansatt som bare jobber moderate mengder (er student) så har jeg ikke rett på kvelds- og helgetillegg? Vakta fra 12,15-20,15 på lørdager gir meg 450 kroner i tillegg, men som jeg da ikke får. Er mye penger for meg som student :\ Om dette virkelig står i tariffen, for et elendig oppgjør.. Trodde man hadde krav på tillegg selv om man ikke jobbet masse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
noen som vet om det er mer betalt om kvelden enn dagen på en butikk?

Ja.

21 kr timen etter kl 18 på hverdager, 42kr mellom kl 13 og 16, og 84kr etter kl 16 på lørdager, og 84kr hele dagen på søndager. Dog kun om du jobber over 52 timer i måneden eller 12 timer i uka. Hvertfall er det slik i dagligvarehandelen.

Lenke til kommentar

Latterlig... Da gidder ikke jeg være med på varetellingen i alle fall. Bruke hele søndagen for så å bare få normal lønn. Da slutter jeg likegodt. (siden jeg er kontraktsfestet til å delta på varetelling så lenge jeg er ansatt)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...