Hawkeye83 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg har fått med meg at når man kommer fra Europa/andre verdensdeler, og mellomlander på et amerikansk flyplass , så må man ta ut bagasjen og sjekke den inn på nytt før man kan dra videre til det endelige reisemålet. Men hvordan fungerer det når man skal HJEMOVER fra USA? En kamerat av meg skal reise fra Miami, og må bytte fly i Detroit på vei til Amsterdam. Må han da ta ut bagasjen og sjekke den inn på nytt, eller slipper han å tenke på det? (Har gjennomgående billett med KLM/NWA hele veien hjem). Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg tror ikke han trenger og hente bagasjen i Detroit, men ha kan jo for sikkerhets skyld ringe KLM/NWA eller spørre i skranken i Miami når han sjekker inn. Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Så lenge han har gjennomgående billett trenger han ikke hente bagasjen i Detroit. Dette kan han se når han får bagasjetaggen ved innsjekk. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Jeg har fått med meg at når man kommer fra Europa/andre verdensdeler, og mellomlander på et amerikansk flyplass , så må man ta ut bagasjen og sjekke den inn på nytt før man kan dra videre til det endelige reisemålet. Dette skyldes ene og alene amerikanske tollregler, om at baggasje skal tollklareres på første destinasjon i USA (vi har helt identisk regelverk i Norge). Andre veien er det dermed intet problem - og bagasjen blir sendt direkte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå