Gå til innhold

Skal ha ny mobil m. kompass, gps, wifi, etc. Hvem skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Jeg skal ha ny mobil, og vil ha følgende:

- Alle datahastigheter, inkl. wifi.

- Digitalt kompass

- GPS

- Touch, eller en stor skjerm

- Exchange syncing og bra e-postleser som kan åpne vedlegg.

Også må den tåle litte granne, spesielt litt fuktighet! Har tenkt å bruke kompasset på turer i skog og mark, osv. og for å finne fiskevann, så dette er litt viktig. Da ligger den jo i lommer hvor det fort kan bli fuktig, samt at den skal tåle litt duskregn.

Har nå Touch HD, men den byttes ut (knalltelefon vel og merke) og skal ikke ha det igjen da den ikke tåler for mye.

Jeg har tenkt litt på iPhone 3Gs men er usikker. Evt. HTC Hero. Er det andre telefoner som kan passe mitt bruk?

Takker!

Endret av bardunio
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis telefonen ofte vil ha fuktighet o.l. på skjermen, kan du vel egentlig glemme Iphone. Den har kapasativ skjerm og vil ikke reagere spesielt bra hvis det er fuktighet på tommel e.l. når du trykker - da må du istedet ha en resistiv skjerm.

Lenke til kommentar
Hvis telefonen ofte vil ha fuktighet o.l. på skjermen, kan du vel egentlig glemme Iphone. Den har kapasativ skjerm og vil ikke reagere spesielt bra hvis det er fuktighet på tommel e.l. når du trykker - da må du istedet ha en resistiv skjerm.

Heisann. Takk for info! Men, holder det med å tørke lett av den først? Den kommer jo ikke til å være veldig mye? Eller blir skjermen ødelagt? Det jeg er mest redd for ang. fuktighet fra svette, spesielt, er jo om telefonen kan gå i stykker ... hvor mye slik type fuktighet tåler de egentlig?

Til det andre svaret: Jeg har jo ikke tenkt å sleppe den i bakken hele tiden:), men det kan jo skje. Har forresten mista HD'en min i flisegulv, og det gikk helt fint.

Lenke til kommentar
Heisann. Takk for info! Men, holder det med å tørke lett av den først? Den kommer jo ikke til å være veldig mye? Eller blir skjermen ødelagt? Det jeg er mest redd for ang. fuktighet fra svette, spesielt, er jo om telefonen kan gå i stykker ... hvor mye slik type fuktighet tåler de egentlig?

Jeg er ikke noen guru på dette området, ei heller har jeg nevnte telefon, så det er sikkert andre som kan svare bedre på dette.

Å tørke av den, hjelper helt sikkert. Når det gjelder svette, har jeg hørt at folk får problemer i mere tropiske strøk hvor svette fingre ofte forekommer ;)

Skjermen skal nok tåle det bra. Jeg har også inntrykk av at touch telefoner tåler mer fuktighet enn andre. Dette pga færre inntrengningsmuligheter...

Lenke til kommentar

Om du finner en god veske/omslag/hva man nå kaller det så har det ikke noe å si om du går for HTC Hero, iPhone eller Diamond2. Men uansett, om du syntes Touch HD ikke tåler så veldig mye så vet jeg ikke hvor mye du kan forvente at disse andre. Det eneste jeg vet er at skjermen på iPhone er sinnsykt slitesterk.

Lenke til kommentar
Om du finner en god veske/omslag/hva man nå kaller det så har det ikke noe å si om du går for HTC Hero, iPhone eller Diamond2. Men uansett, om du syntes Touch HD ikke tåler så veldig mye så vet jeg ikke hvor mye du kan forvente at disse andre. Det eneste jeg vet er at skjermen på iPhone er sinnsykt slitesterk.

Hei og takk! Det er det jeg har tenkt på. Sier ikke at HD tåler lite, for den har tålt alt jeg har gjort med den, men er bare litt redd og lurer på om det er andre mobiler som er mer "slitesterke", så og si, enn HD. Har inntrykk av at iPhone er relativt slitesterk.

Er egentlig bare nærvøs for at de ikke vil tåle fuktigheten som kan oppstå. Selv om du går med goretexjakke, så blir fuktig og klamt i lummer, osv.

Til den siste posten over denne (:)): Jepp, store krav! Hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...