Gå til innhold

Hvem av disse TV'ne skal jeg velge?

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg skal bruke TV'n som PC monitor og skal gjøre alt fra og surfe på nett, skrive i Word og se film. Jeg har bestemt meg for LCD tv. Jeg har satt en makspris på 9000 (hvis jeg ikke får høre at kravene mine ikke kan nås til den prisen).

Det må være 1:1 pixelmapping, men såvidt jeg forstår så har alle 1080 LCD TVr det? Jeg vil bruke både HDMI og VGA (bærbar og hjemmepc).

Jeg legger også litt vekt på utseende, så de helt biligste mattsorte plastik TV'ne vil jeg ikke ha. Heller mot merkevarer (Sony, Philips, Panasonic, Samsung osv, og ikke Mirai, Anderson osv).

Når jeg søkte på prisguiden fant jeg følgende alternativ:

Prisguide søk

Endret av NERV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Med tanke på prisklassen så hadde jeg godt for en av disse fire:

Prisguide

EDIT: skal man tenke litt strømsparing også så ser man at Samsung LE46B535 bruker mye mindre enn de andre ;)

Da skal jeg kikke på de to Samsungene når jeg kommer hjem fra jobb. Prisguiden legger ofte ikke inn alle data så det blir vanskelig og sammenligne. Hvis man spesifikt søker på 1:1 pixelmapping så dukker ingen av de TVne opp, og kontrasten står bare på noen TV'r. Ser at Samsung har mindre kontrast en LG, men vet ikke hva det betyr. Den andre Samsungen står ikke oppført med VGA. Den siste har høyere tall en den første, og så er det en A og en B i forskjell. Vet ikke om den ene er nyere modell enn den andre.

Heller nok mot LE45b535 som du nevner.

Takk for svar.

Lenke til kommentar

Det er helt riktig at du velger en lcd til det bruket...

B5 serien til Samsung er ganske bra, men det mangler 100hz og dette gjør at bildet hakker en del ved vanlig tv, dvd og ikke minst Blu-Ray. Mest markant blir det når tv kjører 24P materiale.

Hvis du går opp til B6 serien så finner også den til under 10 000 kroner. Du kan se på fjorårets A6 serie, men den har et mindre avansert 100hz system.

Lenke til kommentar

Jeg hadde tenkt og få ett tv og en HD for 10 000, men kan altids droppe harddisken for nå og gå opp en tusenlapp på TV. Så blir spørsmålet om man skal gå ned på tommer og få bedre kvalitet eller ikke.

Hvis vi går til 10 000, hvem ville du gått for?

Prisguiden

Lenke til kommentar

Jeg ville helt klart gått ned i tommer og opp i billedkvalitet. En stort skjerm som ikke har et skikkelig bilde blir du i verste fall bare svimmel av. 46A6 er en veldig bra tv som viser gode bilder.

Personlig ville jeg gått ned til 42" og heller tatt en 40B6, men det er min mening. Forøvrig bør du ta deg en tur i en butikk å sjekke hvordan disse tv-ene er...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...