Sandsvei Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Ællo der igjen! Jeg har nettopp blitt invitert ut av ei pen og livlig jente som jeg vet ELSKER å danse når hun er ut. Jeg har aldri dansa med unntak for de gangen jeg var så dritings at jeg ikke kan huske det. Derfor har jeg et lite problem. Jeg vil gjerne danse, trenger ikke å være kjempe god eller noe sånt. Fortalte henne at jeg ikke husker sist gang jeg var ut på danse golvet. Men noen enkle moves og tips hadde vært å foretrekke Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Begynn med dette: (hold deg langt unna movsene som Kevin James gjør i begynnelsen Men 1:10 inn i dette klippet sier Will Smith "this is home". Der har du utgangspunktet ditt. Det er det eneste du trenger å kunne, ellers sier du bare til denne jenta at du ikke kan danse, men gjerne vil lære. Perfekt mulighet til litt kroppskontakt, og morro med denne jenta. Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Haha, jeg ler meg skakk! Men ja, fint utgangspunkt. Blir nok at jeg starter med det og kanskje la inspirasjonen ta over etterhvert : ) Noe mer? EDIT: Ødelegger jeg noe om jeg danser slik? Var jævlig artig å ganske "enkelt" å få til noen av movesa Endret 23. juli 2009 av Sandsvei Lenke til kommentar
hvorre Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Det å danse på fest eller ute på byen er langt fra noen dansekonkurranse, tro meg! Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hehe, så jeg har ikke mye å frykte? Er mest redd for å dumme meg ut og bare stå der. Men jeg tror jeg skal takle dette. Fant noen fine guider på nettet, som er svar på basic dance moves. Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Jeg syntes du burde gjøre som Kevin James i starten av den Utube filmen jeg.. Endret 23. juli 2009 av Henrikenn Lenke til kommentar
extatiC Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) <--- Endret 23. juli 2009 av extatiC Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Eller så kan du ta noen sånne moves: Lenke til kommentar
aritalo Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Ikke prøv å imponer henne, vær deg selv, si at du ikke er så flink til å danse men at du veldig gjerne vil lære og ta det derifra. Ikke vær redd for å drite deg ut eller prøve ut moves . selvironi er også en fin ting. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Hehe, så jeg har ikke mye å frykte? Er mest redd for å dumme meg ut og bare stå der. Men jeg tror jeg skal takle dette. Fant noen fine guider på nettet, som er svar på basic dance moves. De beste danserne på dansegulvet er ikke de som kan flest moves. Men det er de som tør å stå der og ikke er redd for å drite seg ut. Hvis du har vært på et dansegulv før, så kan du tenke over hvor mange rundt deg du har lagt merke til. Hvor mange av de som danser på det samme gulvet har du faktisk lagt merke til? Det er ikke mange med mindre de virkelig skiller seg ut. Det er rett og slett fordi alle er så opptatt av hvordan de selv ser ut på dansegulvet, og at de selv ikke skal drite seg ut at de ikke enser de andre. Tro meg, nesten uansett hva du finner på der ute så vil du ikke drite deg ut. Det er bare å gå ut med hu dama, vrikke litt på dansefoten, og rett og slett bare ha det gøy. 90% av alle på det dansegulvet kan ikke danse uansett Lenke til kommentar
Touchdown Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 Alt du trenger er å vise at du har det gøy og utstråle positiv energi, det vil smitte over til dansepartneren din og gi hun den beste dansen i hennes liv. Tror du de gutta som står dønn serriøse på dansegulvet og prøver febrilsk å imponere med movsa sine gir jenta en god dans på gulvet? Som oftest ikke. Jeg har selv danset med jenter som er veldig gode til å danse* og gledelig vil vise det frem. Det ender opp med at de gjør fancy move etter move mens jeg bare står der og ser dum ut. Får heller ikke noe særlig kontakt med dem. Resultatet? Jeg takker for dansen og stikker. (* Gode danse moves, men åpenbart ikke forstått team-play) Jeg tror ikke det er noe annerledes for jenter, tvert i mot. Står du der og fokuserer på å vise frem dine beste innøvde dansetrinn så forsvinner "kontakten" deres i mellom. Dere er ute på byen for å ha det gøy, ikke no dance off. Keep it simple. (Selvfølgelig, hvis du er Michael Jackson, så kan du nok trekke jenter med dansingen din. Men dere skjønner poenget) Jeg får ofte komplementer av jenter om at jeg er flink til å danse. Kan jeg noen fancy salsa moves? Nei! Det eneste jeg gjør er å være leken og utstråle glede, som gjør opplevensen topp for begge. Så komplementet betyr ikke at jeg er flink til å danse i form av "meld deg på dansefeber", men at de likte å danse med meg. Et eksempel er at jeg forteller jenta at jeg skal lære hu tango. Har jeg noe peil på tango? Nei! Tror jenta det etter dansen? Nei! Jeg bare improviserer masse tull som skal forestille mitt syn av tango. Resultatet blir at vi begge to har det gøy på dansegulvet. M.a.o hun likte å danse med meg. Lenke til kommentar
hiphopopotamus Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) - Endret 22. september 2017 av hiphopopotamus Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Lær deg en tektonikblandingsform. Har selv jobbet med litt cwalk og basic tektonik og får mye bra komplimenter når riktig sang er på og man er i siget Ovenfor er en fet stilart, imo (ikke meg btw). Endret 25. juli 2009 av Bandidos-Pelle Lenke til kommentar
Sono Juventino Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 (endret) Videoen over var jævlig kul! Jeg liker ikke å danse fordi jeg føler meg så latterlig dårlig. Har lyst til å sjekke ut den stilen litt. Er greit å ha noe å kunne bruke når man først danser. Krever nok endel trening, men burde ikke være spesielt mye vanskeligere enn å trene på finter eller lignende i fotball f. eks. Ser for meg at mye fotball kan brukes i denne stilen faktisk hvis fotarbeidet er riktig. Virker som en bra dansestil for meg. Endret 25. juli 2009 av Sono Juventino Lenke til kommentar
Grand Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 dans generelt gir god kordiansjon som du får bruk for i fotball. Ikke bare finting, men du blir mere treffsikker osv Lenke til kommentar
Frank2004 Skrevet 25. juli 2009 Del Skrevet 25. juli 2009 Se filmen hos Youtube Gjør et youtube-søk etter chippendales, så finner du masse fine moves. Linket inn et bra eksempel over. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 I henhold til retningslinjene §1, påpekes det at innleggets art ikke skal inneholde overdreven bruk av smilies, store bokstaver eller andre tegn er da dette er forbudt. Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes ved grove tilfeller. I henhold til retningslinjene ble '5' innlegg slettet fra tråden. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
DMN Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 Hvis du har null rytme i kroppen og er nokså ny til dansing, så vil jeg anbefale deg å bruke armene minst mulig. Bare ikke overdriv og du vil greie deg helt fint. Lenke til kommentar
Smurstafa Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 Så, TS? Hvordan gikk danse-daten? Lenke til kommentar
Sandsvei Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 For og si det slik så ble det dans. Masse dans på fredagen Men ble ikke med den dama jeg tenkte. Men uansett det spiller ingen rolle. Greia er at jeg fikk til og danse og jeg syntes det var kjempe moro. Jeg skal ut igjen til helga(muligens med den dama, eller bare dra en annen plass) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå