Gå til innhold

Jeg skal til Hong Kong - har du noen tips?

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nettopp fått meg billetter til Hong Kong for mine SAS Eurobonus poeng og jeg kommer til å stikke innom Hong Kong i 3 dager i september. Hovedformålet vil nok bli å klatre i masten på Macau tower men ikke si det til min kone ;-) Jeg har vært i Hong Kong en gang før (se reisebrev på http://gardkarlsen.com/china_xian_hong_kong.htm ) men det var ikke en bra opplevelse ettersom jeg ble litt syk i Beijing og ettersom SARS viruset kom til HK mens vi var der. Vel, hvis du har noen generelle tips om hva en bør se og gjøre i Hong Kong, kule barer med utsikt, restauranter som er verdt et besøk etc så er det bare å gi beskjed :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Uff vet ikke hvor jeg skal begynne...

Det er masse å gjøre i HK, spørs hva du er interessert i. Jeg anbefaler:

Fottur på Lamma Island før du avslutter det med en middag på de mange sjømatrestaurantene. Her opplever du herlig natur; små skjulte strender, fossefall, svære grotter og huler, svale jungelpassasjer.

Lamma Island

Rosa delfiner. Ja de finnes rosa delfiner som svømmer fritt i havet nord for flyplassen. Det arrangeres båtturer med guide fra Mandarin Hotel i Tsim Tsa Tsui som tar dere til båten ved flyplassen.

Rosa delfiner

Shopping. Ja HK er en shoppingby, men hvis det kan være lettere å handle på et sted hvor alt er samlet:

Harbour City

Dra til toppen av Victoria Peak... noe tilsvarende Fløyen i Bergen. Der oppe ser du hele HK.

victoria-peak1.jpg

Mat: Som regel er alle restaurantene på hotellene som har havutsikt bra! Liker du etnisk kinesisk mat.. så finner du en fin (og dyr!) restaurant på toppen av det høyeste bygget nederst på Tsim Tsa Tsui(husker ikke hva den het) - helt utrolig utsikt over Victoria, spesielt om kvelden med lysshowet. Ja lysshowet kan du få med deg på Tsim Tsa Tsui-bryggen.

Hvis du finner Ajisen, må du prøve ramen-nudlene fra Ajisen-restaurantene. Er du lei kinesisk mat, prøv fastfood-kjeden Te som lager deilig italiensk pasta.

Hvis du skal ut på byen, dra til Lan Kwai Fong i Central. I dette strøket finner du mange hyggelige og livlige utesteder.

Ok dette ble litt uoversiktlig, men jeg visste ikke hvor jeg skulle begynne... God tur:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...