gardkarlsen Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei Jeg har nettopp fått meg billetter til Hong Kong for mine SAS Eurobonus poeng og jeg kommer til å stikke innom Hong Kong i 3 dager i september. Hovedformålet vil nok bli å klatre i masten på Macau tower men ikke si det til min kone ;-) Jeg har vært i Hong Kong en gang før (se reisebrev på http://gardkarlsen.com/china_xian_hong_kong.htm ) men det var ikke en bra opplevelse ettersom jeg ble litt syk i Beijing og ettersom SARS viruset kom til HK mens vi var der. Vel, hvis du har noen generelle tips om hva en bør se og gjøre i Hong Kong, kule barer med utsikt, restauranter som er verdt et besøk etc så er det bare å gi beskjed :-) Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 det var ikke en bra opplevelse ettersom jeg ble litt syk i Beijing og ettersom SARS viruset kom til HK mens vi var der.Og nå har de panikk pga. svineinfluensaen. God timing. Lenke til kommentar
koots Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Har ikke så veldig mange forslag, bare sørg for å få sett Kai Tak Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Shoppingsenteret midt i Whampoa Garden skal visst være litt spesielt. Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Og nå har de panikk pga. svineinfluensaen. God timing. Hehe....en kan ikke la seg stoppe av slike detaljer ;-) Jeg håper at det verste har gitt seg innen jeg drar ;-) Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Vil bare si at jeg misunner deg! God tur! Lenke til kommentar
gardkarlsen Skrevet 3. august 2009 Forfatter Del Skrevet 3. august 2009 Takk for det :-) Da har jeg begynt å lage et Google map for å plotte inn noen alternativer samt få en viss føling med layout av byen: http://maps.google.com/maps/ms?ie=UTF8&...363579&z=12 Lenke til kommentar
Leesan Skrevet 3. august 2009 Del Skrevet 3. august 2009 Uff vet ikke hvor jeg skal begynne... Det er masse å gjøre i HK, spørs hva du er interessert i. Jeg anbefaler: Fottur på Lamma Island før du avslutter det med en middag på de mange sjømatrestaurantene. Her opplever du herlig natur; små skjulte strender, fossefall, svære grotter og huler, svale jungelpassasjer. Lamma Island Rosa delfiner. Ja de finnes rosa delfiner som svømmer fritt i havet nord for flyplassen. Det arrangeres båtturer med guide fra Mandarin Hotel i Tsim Tsa Tsui som tar dere til båten ved flyplassen. Rosa delfiner Shopping. Ja HK er en shoppingby, men hvis det kan være lettere å handle på et sted hvor alt er samlet: Harbour City Dra til toppen av Victoria Peak... noe tilsvarende Fløyen i Bergen. Der oppe ser du hele HK. Mat: Som regel er alle restaurantene på hotellene som har havutsikt bra! Liker du etnisk kinesisk mat.. så finner du en fin (og dyr!) restaurant på toppen av det høyeste bygget nederst på Tsim Tsa Tsui(husker ikke hva den het) - helt utrolig utsikt over Victoria, spesielt om kvelden med lysshowet. Ja lysshowet kan du få med deg på Tsim Tsa Tsui-bryggen. Hvis du finner Ajisen, må du prøve ramen-nudlene fra Ajisen-restaurantene. Er du lei kinesisk mat, prøv fastfood-kjeden Te som lager deilig italiensk pasta. Hvis du skal ut på byen, dra til Lan Kwai Fong i Central. I dette strøket finner du mange hyggelige og livlige utesteder. Ok dette ble litt uoversiktlig, men jeg visste ikke hvor jeg skulle begynne... God tur:D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå