PKcyriuz Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) Hei! Jeg får inn 4 vifter snart, 3 styk 120mm mist og en Spire ClearBlue II 70mm. Jeg setter en mist forran med en annen fan jeg har der, og 70mm bak under PSU bak. Men så er detdisse to resterende på 120mm, hvordan skal jeg plassere dem? Har plass til 2 på siden av kabinettet, men hvordan burde luftstrømmen gå for best ytelse? (Det som er øvers er bare et filter som sitter i lik høyde som CPU. Den nederste åpningen er i samme høyde som GPU Takk for alle svar Endret 23. juli 2009 av PKcyriuz Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Vanligvis er oppsettet slik: Front: innsug (kald luft inn) Side: innsug (kald luft inn) Bak: Utsug (varm luft ut) Top: Utsug (varm luft ut) Har du filter, eller ikke bryr deg om litt støv. Kan du for "positiv" luftflyt: Front: innsug (kald luft inn) Side: innsug (kald luft inn) Bak: Utsug (varm luft ut) Top: innsug (kald luft inn) Forskjellen på positiv og negativ luftflyt er i korte trekk fler vifter som trekker kald luft inn eller fler vifter som blåser varm luft ut. Til eksempel bruker Cooler Master Cosmos kabinettet seg for negativ luftflyt. Der er det en vifte som trekker inn kald luft, og tre vifter som blåser den varme luften ut. Silverstone har gjort det litt mer kjent med positiv luftflyt med sine Raven og Fortress kabinetter. Her er det to vifter som trekker inn kald luft og en som blåser den varme luften ut. Hva som er best av disse, ere omtrent like mye diskutert som hva så er best av Opera eller Firefox nettleseren. Beste for deg er å gjøre opp din egen mening. Om det dog skal nevnes, synes jeg at positiv luftflyt virker mer lovende ut. http://www.silverstonetek.com/tech/wh_positive.php?area=usa Lenke til kommentar
PKcyriuz Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Ah!! Tusen takk for svar:D Letet lenge etter en slik animasjon som var på den siden. Men nå er saken den at jeg bare har mulighet til é vifte bak på enten 70mm eller 110mm. På toppen av kabinettet er det ikke mulighet for plassering av vifte(om ikke jeg skjerer ut fra kabinettet mitt og lager plass selv). Vet heller ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Jeg skal prøve meg frem så godt jeg bare kan^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå