Gå til innhold

Utnyttig av skjermkort på HTPC hovedkort

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg lurer fort på en ting. Tenkte jeg skulle gjøre om min gamle pc til en htpc og lurer da på en ting. Jeg har tenkt til å kjøpe dette hovedkortet. Hvordan fungerer det med eventuelt skjermkort (8800gtx) jeg putter inn da? Er det slik at selv om jeg bruker hdmi utgangen på hovedkortet at all prosesseringen forgår i skjermkortet? eller må jeg bruke en av utgangene på skjermkortet?

Det er en ting til jeg lurer på. Ifølge spesifikasjonene på hovedkortet så kan man ikke bruke hdmi utgangen samtidig som DVI utgangen. Gjelder dette bare utgangene på hovedkortet eller gjelder dette også om man bruker hdmi på hovedkortet og dvi på skjermkortet samtidig?

Håper på raske svar, og takk for hjelpen!:)

Mvh

- Alex

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du bare skal bruke den som HTPC så trenger du ikke annet enn hovedkortet da det gjør samme jobben som ett 8800-kort. Om du skal bruke den til High-End spilling samtidig så kan du få bruk for 8800-kortet. Men såvidt jeg kan forstå etter litt googling så har 8800GTX støtte for hybrid SLi som du kan lese litt om her:

http://xtreview.com/addcomment-id-3091-vie...ance-boost.html

Du kan nok heller ikke bruke utgangen på det dedikerte skjermkortet samtidig som du bruker en utgang på hovedkortet.

Lenke til kommentar
On desktop systems, the motherboard chipsets nForce 720a, 730a, 750a SLI and 780a SLI and the motherboard GPUs GeForce 8100, 8200, 8300 and 9300 support Hybrid SLI (GeForce Boost and HybridPower). The GPUs GeForce 8400 GS and 8500 GT support GeForce Boost, the GPUs 9800 GT, 9800 GTX, 9800 GTX+ 9800 GX2, GTX 260 and GTX 280 support HybridPower.

Edit: Hydbripower er ikke støttet på Intelplatformen, så du vil ikke få noen utbytte av dette skjermkortet.

Endret av obergeru
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...