Gjest Gutt18 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hei! i forhård (21 juli) i 12 tiden på dagen så var jeg uheldig da et tapetknivblad låg i arbeidsbuksen min uten jeg visste om det og jeg stakk hånden nedi, og endte opp med å kutte meg litt under fingertuppen på pekefingeren. Jeg vet ikke hvor djupt det var iogmed at det blødde, men det såg og kjentes kanskje litt djupt ut. Det er ugjevt der at kuttet har grodd mer nede enn oppe. Jeg var rask å stripset det med tre strips og plaster utenpå og reiste på jobb. natt til idag så byttet jeg strips og har ikke kjent så mye til det. byttet igjen nå og kjente det ikke har grodd noe særlig helt oppe. Er nå vel rundtom 35 t siden det skjedde. selve kuttet hvor bladet gikk inn er vel ca 11 millimeter langt. Legger ved bilde. Tusen hjertlig takk for tips. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Personlig så hadde jeg ikke giddet å kontakte lege for det der med mindre det oppstod noen komplikasjoner. Lenke til kommentar
Gjest Gutt18 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Personlig så hadde jeg ikke giddet å kontakte lege for det der med mindre det oppstod noen komplikasjoner. Hei. Sånn jeg tenker også, men søstra mi sa jeg burde kontakte lege, men synes det er å gå litt langt liksom. Moren min stod vedsiden av meg når det skjedde og hun sa at kuttet såg ganske fint ut og det sikkert ikke var nødvendig. men ville bare ha litt andre synspunkt Lenke til kommentar
Henrikenn Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Dette klarer kroppen din fint selv å fikse opp i. Det vil lege seg selv, og bli et arr bare. Lenke til kommentar
Bearar Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 bilde ser ut som noe annet Lenke til kommentar
Gjest Gutt18 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 bilde ser ut som noe annet Hahaha, når jeg tenker meg om så gjør det faktisk det. Hadde bare webcamera så ble ikke så bra liksom Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg vil tro at du absolutt ikke trenger oppsøke lege. Nå hjelper egentlig ikke bildet oss til å se såret i det hele tatt, men etter du forklarer tror jeg ikke det er noen grunn til at det ikke skal ordne seg selv. Etter min erfaring bruker sår på fingrene ofte litt tid på å lukke seg helt, av en eller anne grunn. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 (endret) ikke vits i det hele tatt å kontakte lege, er ikke lengden som teller, men dybden. jeg kutta meg midt i fingeravtrykket på pekefingeren for litt siden, ca 3-4 mm dypt, 1,5 cm langt, men gikk ikke til legevakt e.l. VELDIG skjeldent man må det, så lenge du renser det umiddelbart og ikke har fått noe nedi og holder det sammen, f.eks med teip, er det ikke noe problem. hvis du derimot har kuttet deg med en kniv som er brukt til kjøtt f.eks er det noe annet, siden du kan lett få infeksjon osv. også legge til at mitt blødde kraftig i et par timer, og var ikke grodd før et par uker, noe som viser hvor langt man kan dra det. mora mi har medisinsk utdanning så var ikke helt careface. Endret 23. juli 2009 av simster Lenke til kommentar
Antatra Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Så lenge du ikke har kuttet over noen av de større blodårene i fingeren, så er det ingen grunn for å kontakte lege. Ser ut som dette er et kutt helt i toppen av fingeren. Der har vi ikke så mange blodårer som ikke kan lege seg selv, så det skal nok gå bra. Hold det rent. Gå til lege om det begynner å verke og "dunke", da kan det være du har fått infeksjon. Lenke til kommentar
LinoraN Skrevet 24. juli 2009 Del Skrevet 24. juli 2009 (endret) Ut ifra bildet trodde jeg at jeg hadde kommet til feil plass.... Men nei, tror ikke du trenger lege- jenter har en tendens til å rope lege!! til den minste ting så ikke la deg stresse Endret 24. juli 2009 av LinoraN Lenke til kommentar
Anonymfyr Skrevet 26. juli 2009 Del Skrevet 26. juli 2009 bilde ser ut som noe annet Hahaha, når jeg tenker meg om så gjør det faktisk det. Hadde bare webcamera så ble ikke så bra liksom Kuttet skulle vært motsatt vei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå