Gå til innhold

Sort Masse Mysteriet

Anbefalte innlegg

Av hele universet kjenner vitenskapen kun til 4% - materien. Kilde for utsagnet:

http://public.web.cern.ch/public/en/Science/Dark-en.html

Resten blir bare definert som sort masse og sort energi. Dette fordi vi mennesker faktisk ikke har noen som helst peiling på hva vi er en del av. Noen mener å vite det, men det blir i mine øyne å heve seg over alle andre mennesker og dyr, og minner meg om psykose - ikke skille virkelighet fra fantasi.

På TV2 gikk det et klipp om CERN for lenge siden, hvor de i denne sammenheng tok opp emnet sort masse til et menneske og at den varierer i vekt etter feks hva slags humør vi er i. Når et menneske dør mister de ca 2kg av noe vi ikke sikkert kan vite hva er, så dette kaller vi for den sorte massen og illustrerer i dette tilfellet våres sjel!! Kan ikke finne igjen dette klippet på websiden. Noen flere som fikk med seg dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
På TV2 gikk det et klipp om CERN for lenge siden, hvor de i denne sammenheng tok opp emnet sort masse til et menneske og at den varierer i vekt etter feks hva slags humør vi er i. Når et menneske dør mister de ca 2kg av noe vi ikke sikkert kan vite hva er, så dette kaller vi for den sorte massen og illustrerer i dette tilfellet våres sjel!! Kan ikke finne igjen dette klippet på websiden. Noen flere som fikk med seg dette?

Gikk det seriøst et klipp om det på tv2 hvor de blandet sammen det astronomer osv. kaller svart materie/energi og slikt vrøvl? Jeg vil også se det sånn at jeg kan sende en sint e-mail til tv2

Lenke til kommentar

2kg????!! 20 gram mener du vel, og det kommer av at komprimert luft slippes løs fra lungene dine samt at alle muskler "slapper av"

Sort masse vet en ikke hva er, og det er kun observert indirekte gjennom forvrenging av tyngdekraft. Sort masse reflekterer ikke lys, og vekselvirker ikke med "vanlig" materie (hermetegn siden det er mer sort masse i universet enn normal masse)

Sort energi er dog kun et navn vi har fordi energi-"budsjettet" i universet ikke går opp. Jeg vil tro at det er noe galt med matematikken vår, eller vår forståelse av kosmisk fysikk fremfor å tro at dette har noe som helst med sjeler eller lignende tøys å gjøre. Ta alltid den enkleste forklaringen som forklarer mest uten å danne andre problemer og start derifra.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...