Herr Brun Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 UiO er ikke et prestisjeuniversitet, så lenge du er nede på flere hundre plasser bak toppen har det ikke så mye å si lengre. Dessuten er forskjellige rankings ekstremt forskjellige i hva de vektlegger. Uansett, det viktigste med det å ta utdanningen din i utlandet er ikke nødvendigvis det faglige (selv om det kan være det, spesielt om du drar til et av de svært prestisjetunge universitetene i USA eller Storbritannia), men hele opplevelsen, økt kulturforståelse, språk osv. Lenke til kommentar
Tegocalderon Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 UiO ranket 75-100 i verden på rankinglister. Fikk meg til virkelig å revurdere utenlandsutdanningen. Var det ikke du som hadde en fremtid i Usa ? Haha. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 UiO ranket 75-100 i verden på rankinglister. Fikk meg til virkelig å revurdere utenlandsutdanningen. Var det ikke du som hadde en fremtid i Usa ? Haha. Jo? Det rankingen fikk meg til å revurdere var hvor jeg vil studere. Jeg kommer til å søke til usa. skole er bare ikke bestemt enda, da den jeg tenkte på ikke var topp 500 engang Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det er vel ganske mange forskjellige rankinglister. Hvilken refererer du til, Toska92? Lenke til kommentar
redsox Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Slike rankinger betyr svært lite, spesielt når deg gjelder skoler lengre ned på listen. At en skole fks er ranket #100 og en annen #300 burde du bry deg lite om. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Snakket med en (amerinansk) venninde av meg som går på Columbia University i New York, og hun sa at jeg må ikke tenke så mye på tuition. At det at jeg vil studere i Ohio må bety mer enn at jeg sparer noen tusenlapper på å studere i en annen del av landet. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Det er jo enkelt for henne å si, som går på Columbia U-som er et VELDIG godt universitet. Men hva er det du vil bli egentlig? Hvis du vil bli kunstner burde du ikke betale(min mening) 40-50k dollar i året for å gå på en prestisje skole. Skal du bli noe innen business fks, så er det lurt å betale mer slik at du kan gå på et bedre universitet, fordi det åpner dører for deg-bedre stillinger, lønn, etc. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 Men hva er det du vil bli egentlig? Journalist. Ohio University har ett av usa's beste journalist utdanninger og veldig imponerende alumni, men OU er langt ifra det eneste universitetet jeg ser på. Lenke til kommentar
redsox Skrevet 18. september 2010 Del Skrevet 18. september 2010 (endret) Hvis du lurer på noe burde du spøre her: http://talk.collegeconfidential.com/journalism-major/ Endret 18. september 2010 av redsox Lenke til kommentar
Awah Skrevet 19. september 2010 Del Skrevet 19. september 2010 (endret) Hvor mye kan forventes i stipender osv fra amerikansk side? skolen, organisasjoner, osv Mange skoler lar utenlandske studenter få muligheten til å søke om aid, men siden lønningene i Norge generelt er høyere i USA så er det ikke mange som får... de tar ikke med at levekostnadene i Norge er høye. Endret 19. september 2010 av Awah Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Studielånet kommer til å bli sykt. Vi snakker 15-20 tusen i året de neste 20 årene. Lenke til kommentar
kloffsk Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Ta bachelor / master i Norge og dra til USA for en PhD. Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Jeg kommer til å gå for USA. Jeg kommer til å leve med 400-500 tusen i lån minus stipender. Det kommer til å bli verdt det. Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 (endret) Jeg kommer til å gå for USA. Jeg kommer til å leve med 400-500 tusen i lån minus stipender. Det kommer til å bli verdt det. Du har enda ikke svart på hvordan du skal emigrere til USA. Det er veldig vanskelig å emigrere til USA, og det holder ikke å ha en god ettertraktet utdanning og jobb. 400-500 tusen er ikke et sykt høyt studielån. Du vet at hus i Oslo koster rundt 4-6 millioner kroner? Endret 20. september 2010 av Camlon Lenke til kommentar
redsox Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Studielånet kommer til å bli sykt. Vi snakker 15-20 tusen i året de neste 20 årene. Hvis du låner 400-500k som du sa, så blir det nok en god del mer enn 15-20 tusen i året. Lån i seg selv er dyrt! Må jo betale renter vettu- Nærmere 30-35 tusen i året er riktig. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 USA så klart! Harvard! Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Studielånet kommer til å bli sykt. Vi snakker 15-20 tusen i året de neste 20 årene. Hvis du låner 400-500k som du sa, så blir det nok en god del mer enn 15-20 tusen i året. Lån i seg selv er dyrt! Må jo betale renter vettu- Nærmere 30-35 tusen i året er riktig. Ja var det jeg så. Still... Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 http://www.youtube.com/watch?v=Is7MTr-n0Yo Lenke til kommentar
Toska92 Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Det jeg virkelig sliter med er at det er ingen å snakke med som har gått gjennom det samme. Som utdannet seg i USA og satt igjen med 500k i lån. Jeg er lei av folk som sier norge er bedre, for jeg kan ikke leve med å studere i norge og la denne muligheten slippe gjennom hendene mine. Lenke til kommentar
CrappyEnding Skrevet 20. september 2010 Del Skrevet 20. september 2010 Forstår det. Men du må bare prøve og satse videre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå