SunnyCloud Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Når jeg velger å skru av maskinen i hvilemodus, skrur den seg på umiddelbart etter avstenging. Hva har skjedd? Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Enhetsbehandling: Finn datamusen din og velg egenskaper. Finn Strømstyring og ta vekk haken ved at enheten kan slå på datamaskinen. Gjør det samme for tastaturet ditt. Lenke til kommentar
Lima92 Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Enhetsbehandling: Finn datamusen din og velg egenskaper. Finn Strømstyring og ta vekk haken ved at enheten kan slå på datamaskinen. Gjør det samme for tastaturet ditt. Aah, genialt! Det fikset problemet hos meg, takk! Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Takk for hjelp, men det hjalp ikke. Jeg har brukt hvilemodus lenge uten problem, selv om jeg har reaktivert med musen. Hm... Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 4. august 2009 Forfatter Del Skrevet 4. august 2009 Noen som vet hva som gjør at hvilemodus ikke lenger virker? Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 12. august 2009 Del Skrevet 12. august 2009 Ok, åpne cmd og kjør kommandoen powercfg -lastwake Lim inn output her Kjør så powerCfg -DEVICEQUERY wake_armed og lim inn output her Så får vi sett hva som faktisk er satt til å vekke systemet og hva som faktisk forårsaket siste wake up. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Du må nok beskrive stegene på en lettere/mer detaljert måte hvis jeg skal forstå det du nettopp skrev ... Lenke til kommentar
extatiC Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Viss du har windows vista så trykke du på start knappen nede i venstre hjørne, før du gjør noke meir skriv "kjør" trykk ENTER. Så skriv inn "cmd" så kjem det opp en svart box Så skriv du "powercfg -lastwake" - så skriv du resultatet i et innlegg her.. Så skriv du inn "powerCfg -DEVICEQUERY wake_armed" - så skriv du resultatet her.. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 13. august 2009 Forfatter Del Skrevet 13. august 2009 Ok, åpne cmd og kjør kommandoen powercfg -lastwake "Antall reaktiveringer - 0" Kjør så powerCfg -DEVICEQUERY wake_armed "HID-compliant mouse" "High Definition Audio-kontroller" Så får vi sett hva som faktisk er satt til å vekke systemet og hva som faktisk forårsaket siste wake up. Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 13. august 2009 Del Skrevet 13. august 2009 Nå skal du skrive inn i CMD følgende: - powercfg -devicedisablewake HID-compliant mouse - powercfg -devicedisablewake High Definition Audio-kontroller Så skriver du inn "powerCfg -DEVICEQUERY wake_armed" en gang til etter at dette er gjort. Viss det ikke kommer frem noe som helst, skal ingenting vekke datamaskinen din etter at den er gått inn i hvilemodus. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 14. august 2009 Forfatter Del Skrevet 14. august 2009 Skal jeg skrive inn "- powercfg -devicedisablewake HID-compliant mouse" og så trykke enter, så "- powercfg -devicedisablewake High Definition Audio-kontroller" og så trykke enter, så "powerCfg -DEVICEQUERY wake_armed"? Har skrevet setningene hver for seg, etterfulgt av enter, og etter hverandre, med mellomrom, etterfulgt av enter. Får bare opp feilmeldinger; "ugyldige parametre", "gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satsvis fil". Lenke til kommentar
X-effect Skrevet 16. august 2009 Del Skrevet 16. august 2009 Ok, drit i CMD. Finn de enhetene i Enhetsbehandling og velg Strømstyring. Det skal fungere. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 16. august 2009 Forfatter Del Skrevet 16. august 2009 Vel...en tilsynelatende logisk løsning, som du allerede har foreslått, og jeg allerede har prøvd; virker ikke for min del. Lenke til kommentar
SunnyCloud Skrevet 21. august 2009 Forfatter Del Skrevet 21. august 2009 Jeg har nå byttet over til kablet mus og tastatur (noe jeg skulle uansett), men hvilemodus virker fremdeles ikke. Utrolig at det ikke finnes en eneste pc-ekspert her inne som kan ha en løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå