Gå til innhold

laddetid for vanlige baterier ( hvis man tørr) ?

Anbefalte innlegg

jeg fant ingen kartalogi som har med baterier å gjør.

det jeg lure på er hvor stor kapasiteten på vanlige ikke oppadbare batterier er ?

det går an å ladde dem selv om det ikke er anbefalt. hvis man er forsiktig så slipper man også å ødelegge disse batteriene.

derfor lurer jeg på kapasiteten til disse batteriene slik at jeg kan bregne hvor lang tid det tar å ladde dem.

hva er kapasiteten på

type AAA ( det tok noen timer ladding med min GP ladder for at de var såpass oppladet at de virket i fjernkontrollen )

typ AA

type A

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vanlige batterier kan lades none få ganger. opplad bare kan laddes mere en tusen ganger ( i teorien).

poenget er å holde dem kalde slik at man unngår lekkasje. uansett så oppnår man ikke full kapasitet

oppadbare batterier har også ventiler for å unngå overtrykk

Lenke til kommentar

Det går an å lade engangsbatterier. Men da må man bruke lader som er beregnet for dette, pluss at batteriene må lades før de er helt tomme. Uansett vil jeg vel ha invistert i skikkelige oppladbare batterier istedet. Da disse både har bedre kapasitet og kan lades, som før nevnt, veldig mange ganger. Men har man en ustoppelige trang til å eksperimentere med alt og ingenting kun for eksprimentes skyld, så kjør på...

Lenke til kommentar

jeg hadde ikke noen andre batterier som passet og jeg trengte den fjernkontrollen.

nå er det vel ingen ladder som fult ut er beregnet på vanlige batterier ? .

til dere som lurer jeg har kjøp nye batterier som er oppadbare ( disse var ladet opp i pakken ) som blir satt i når de andre går ut ,og noen vanlige baterier i reserve .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...