Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i land som f.eks. USA synes jeg det er altfor lett å få dødsstraff. det samme gjelder livstid for den saks skyld. leste et bilag eller noe sånt fra aftenposten på dass her forleden som handlet om ungdom som var fengslet på livsstid... noen av dem hadde til og med risikert dødsstraff. hun ene hadde drept faren sin etter at han mishandlet henne seksuelt. nå er hun stuck i fengsel for livet.

som sagt, det er altfor lett å få dødsstraff synes da jeg. jeg tror at noen individer er så psykisk skada at et hvert forsøk på rehabilitere de er bortkastet. folk som the ice man killer, richard kuklinski, bør rett og slett bare dø mener da jeg. ikke fordi de fortjener smerte eller noe sånt, men fordi de er en belastning og ikke verdt å sløse bort tid og krefter på.

men så er det spørsmålet om hvordan man skal henrette disse emosjonelt skada massemorderne... jeg synes det skal være så smertefritt som overhodet mulig. men etter at jeg så dokumentaren Execution - Horizon: How To Kill A Human Being, så virker det som om mange av de mest vanlige metodene vi bruker når vi skal henrette mennesker er potensielt svært smertefulle. heldigvis viser det seg at det å indusere hypoxia (oxygen deprevation) fører til en smertefri og til og med euforisk død.

dokumentaren kan man se her. anbefales :)

http://www.youtube.com/watch?v=Do9VLZCHlN0

Lenke til kommentar
Er det riktig av Edda Media å gi personer som ønsker å blåse hodet av folk med plastisk sprengstoff en plattform å spre galskapen sin fra?

Nå får du jammen gi deg. Det er greit at sarkasme og ironi er vanskelig å forstå i skreven form, men det får jammen være måte på.

Det finnes selvsagt metoder som gjør at man kan iverksette dødsstraff, uten at det medfører smerter for den som straffes - det var poenget.

Hvis du mener at Edda Media skal sensurere oss som mener at dødsstraff er en akseptabel straffemetode, så håper jeg du tar feil og at så ikke skjer. For det er ikke ulovlig å være for dødsstraff. Jeg kan heller ikke se at det strider mot forumreglementet å være for dødsstraff.

Red.: La til en uthevelse.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar
Staten kan f.eks feste C4 rundt nakken og blåse huet av vedkommende. Det må man kunne si er smertefritt.

Hvis det var dekapitering man ville gjeninnføre, er giljotinen den mest humane innretningen på området. Den ble faktisk utviklet for å gi en rask og smertefri henrettelse. Dessverre finnes det en del betenkelige historier fra den franske revolusjonen om hoder som viste livstegn i flere sekunder etter å ha blitt separert fra kroppen.

ja har hørt at man mest sannsynlig er bevisst i noe sånt som 7 sekunder etter å ha fått hugd av huet

Lenke til kommentar

Ingen henrettelsesmetoder har vært utviklet fordi det skal være mer "humant" for den som drepes. Metodene har utviklet seg fordi samfunnet og bøddelen skal skånes for den psykiske påkjenningen det er å drepe et menneske. Så snakket om human henrettelse har lite for seg egentlig.

Lenke til kommentar

Det nærmeste man kommer instant death er viss hjernebarken går til helvete, det er det nærmermeste man kommer da hjernen blir ødelagt på nanosekundet og alt man er og tenker blir borte, per i dag er den eneste måten å ødelgge hjernebarken effektivt en kule fra et skyte våpen, alle andre former for død vil ta tid.

Du er ikke død før hjernen din er død, noe som kan ta mange sekunder til mange minutter, bare fordi man ikke kan gi livs tegn betyr ikke at hjernen ikke funger og man ikke kan tenke.

Gift sprøyten ble ikke oppfunnet for å gjører døden mer human, men for å gjøre de som ser på det mindre oppmerksome på at noen dør, viss man ville gjøre det mer human hadde man bare gitt en overdose med narkose, som man gjør med hunder og katter, måten man henretter folk med sprøyte i dag er ikke effektivt og langt fra smertrefult, faktisk er det gode indikasjoner på at det faktisk er en from for tortur.

Men alt dette snakket om å gjøre henrettelser mer humane er bare tull henrettelser kan ALDRI være humane og vi bør ikke prøve på å gjøre de mer humane men heller fjerne all dødsstraff fra jorda

Lenke til kommentar
Ingen henrettelsesmetoder har vært utviklet fordi det skal være mer "humant" for den som drepes. Metodene har utviklet seg fordi samfunnet og bøddelen skal skånes for den psykiske påkjenningen det er å drepe et menneske. Så snakket om human henrettelse har lite for seg egentlig.

Ifølge Wikipedia var faktisk det humane en faktor.

Humant for den henrettede? eller den som ser den henrettede lide litt mindre med ny metode enn den forrige?

Vinklingen kan sees på flere måter ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...