Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva hjelper det systemet du snakker om her når det gjelder å dømme og bli kvitt mordere?

Hva er det du prøver å si? At det er verdt at uskyldige mennesker dør så vi får drept mordere?

Svært dårlig formulert. Jeg sier at ririkoen for at uskyldige KAN bli dømt ikke er nok til å oppgi dødsstraff.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Alt ting må ha konsekvenser. Vis man skal laget eller annet som kan virkelig gjøre ting lettere( f.eks å lage e tunnel), så skjer det alltid noe ulykker, og folk dør. Skal man slutte å lage tunneler og andre lignende ?

Men det er mye positive ting om dødsstraff. Det sprer redsel, og det er som er poenget.

Lenke til kommentar

Det er mye som kan ende med døden ja, men det var ikke poenget mitt. Man kan ikke sammenligne et ulykkesdødsfall i trafikken med et overlagt drap.

Men nå er drap den værste forbrytelsen man kan begå! Det er en endelig forbrytelse og det er null mulighet for å kunne hjelpe og/eller rehabilitere offrene og la dem leve et normalt liv slik det er mulig med offre for andre allvorlige forbrytelser som voldtekt og grov vold. Og siden det er over og ut for offrene stiller drap i en klasse for seg selv. Den endelige forbrytelsen fortjener enkelt og greit den endelige straff!

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Jeg mener også at pedofili skal slå HARDT NED!. I Russland (tror jeg), har de vurdert å kastrere personer som driver med å voldte flere personer, synes det er ewe perfekt ide. Det er lett sitte her, og bare si at dødsstraff og kastrering og andre lignende tilhører for 1000 år siden osv. Men når man egentlig tenker om det kan ramme deg og din familie, da er det noe helt annet.

Vi må begynne å straffe HARDT folk som gjør det. Hvis en av min familie driver med dette, er jeg glad at de blir straffet. Jeg mener også tortur kan være noe, før de blir hengt. Jeg sikter til Fritzl-saken.

Endret av medlem-140898
Lenke til kommentar

Vet det der om Russland. Både forslaget der samt det samme forslaget i Polen er tatt opp tideligere. Det finnes en egen tråd for pedofile også.

Men da offrene i slike saker kan hjelpes/rehabiliteres så synes jeg ikke at dødsstraff nødvendigvis skal være løsningen der.

Lenke til kommentar

Alt ting må ha konsekvenser. Vis man skal laget eller annet som kan virkelig gjøre ting lettere( f.eks å lage e tunnel), så skjer det alltid noe ulykker, og folk dør. Skal man slutte å lage tunneler og andre lignende ?

Men det er mye positive ting om dødsstraff. Det sprer redsel, og det er som er poenget.

Redsel er vel ikke poenget med dødsstraff?

"Ok, nå kunne jeg ha tenkt meg å voldta, drepe og partere denne piken med hekkesaks, men jeg gjør det ikke. Det er jo dødsstraff!"

Som Glimti sier så vil han bli kvitt disse iskalde morderne, men er man en iskald psykopatisk morder så vil vel straff være noe av det siste man tenker på?

Nei, dødsstraff er en litt vel enkel løsning på noe vi frykter og heller ikke evner å sette oss inn i.

Lenke til kommentar

"Ok, nå kunne jeg ha tenkt meg å voldta, drepe og partere denne piken med hekkesaks, men jeg gjør det ikke. Det er jo dødsstraff!"

Som Glimti sier så vil han bli kvitt disse iskalde morderne, men er man en iskald psykopatisk morder så vil vel straff være noe av det siste man tenker på?

Nei, dødsstraff er en litt vel enkel løsning på noe vi frykter og heller ikke evner å sette oss inn i.

Kansje, kansje ikke... Alle som begår handlinger som drap, voldtekt eller grov vold er ikke psykisk ustabile mennesker som ikke kan ta annsvaret for sine egne handlinger. Det er heller ikke alle som gjør det der og da som ren refleks. Det finnes dem som planlegger drapene eller de andre handlingene først. Det er selvsagt mulig at langt hadere straffer hadde fått dem til å tenke seg om før de begikk handlingene.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898

Selvfølgelig er redsel en del av poenget med å ha dødsstraff. Det viktigste er man må kvitt mennesker som voldtar og dreper andre uskyldige folk. Disse må bort. Skal man satse at disse personen skal bli friske etter at de kommer ut av fengselet ?

Jeg er for dødsstraff, men det betyr ikke at alt mord skal bli straffet til døden. Men folk skjønner vel poenget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...