Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Jeg personlig er for dødsstraff. Men da må det være gode grunner til det. Gode grunner jeg mener kan være fra drap til pedofili.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Godt sagt selvom jeg riktignok er for dødsstraff først og fremst for drap. Det virker som mange ikke forstår at slike forbrytelser er gode grunner for dødsstraff. Istedefor å innse at da blir man kvitt morderen for godt og trenger ikke å bruke mer tid og energi på vedkommende så sier de at det blir feil når staten straffer drap med henrettelse.

Lenke til kommentar

Selv liker jeg mottoet til tilhengerne av dødsstraff i USA: Gammel nok til å drepe - gammel nok til å dø!

Hvorfor det? Du er klar over at barn ikke er ferdig utviklet? De har rett og slett ikke samme mulighet til å tenke konskekvenser på samme måte som vi voksne er. Synes du det er like greit å henrette mentalt tilbakestående?

Lenke til kommentar

Selv liker jeg mottoet til tilhengerne av dødsstraff i USA: Gammel nok til å drepe - gammel nok til å dø!

Hvorfor det? Du er klar over at barn ikke er ferdig utviklet? De har rett og slett ikke samme mulighet til å tenke konskekvenser på samme måte som vi voksne er. Synes du det er like greit å henrette mentalt tilbakestående?

Fordi det klinger bra! :thumbup: Når det er sagt så er det nok mer rettet mot 16-17åringer enn 10-12åringer ettersom de i den alderen vet hva de gjør på lik linje med 18åringer, men slipper lettere pga. alderen. Nå er det uansett innfæørt forbud mot dødsstraff for umyndige så det slagordet er dermed ikke fullt så effektivt. Selv liker jeg å vri litt på det og si "klar til å drepe - klar til å dø". Men slik de gjør det er også bra.

Lenke til kommentar

Spar meg for det tøvet der. Det har vært oppe en rekke ganger alt.

Mener du seriøst at man skal la kaldblodige mordere være i live i år etter år i fengsel for å bruke ressurser på å holde dem i live inntil de dør en naturlig død! Såaklt licvstid... Hvorfor ikke sette en giftsprøyte og bli ferdig med dem en gang for alle? Da slipper man å offre dem en tanke mer!

Det du presenterer her er en ide om at siden uskyldige KAN bli dømt så bør vi ikke gi de strengeste straffer til de værste forbrytelser. Men hvis du skal glemme de uskyldige og fokusere på de skyldige, hvorfor ikke gi dem den straffen de fortjener og spare samfunnet for dem?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...