Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Det er noen som må betale for å holde folk i live i luksus fengsler. Jeg sier nei takk.

Vi er nok mennesker i verden og fjerne de som forbryter seg på andres rettigheter trenger vi ikke.

Men på kapitalistisk vis bør vi utnytte alt til det maksimale, de ubrukelige henrettes på billigst mulig måte.

Andre kan brukes i gladiatorkamper så lenge det er lønnsomt eller brukes i arbeidsleirer så lenge de er lønnsomt og de kan henrettes når de ikke holder oppe produktivitets nivået.

Om sivilisert usivilisert er bare tull argument det er øye som ser. I Iran er ting fult sivilisert for dem som bor der. Mens i Norge er det ikke.

Ingen jeg kjenner har patent på hva som er sivilisert eller ikke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor det? Noen trussel utgjør de ikke når de er tatt, men hvor er det humane med å ha dem i fengsel i enten issolasjon eller sammen med andre fanger resten av livet deres slik det eneste alternativet er?

(Og nei, jeg gidder ikke å skrive det jeg har skrevet om fengsel før så da får du lese bakover i tråden.)

Lenke til kommentar
Dødsstraff har ikke utviklet seg. Den mest effektive metoden å henrette noen på er enda halshugging, og den ble oppfunnet omtrent samtidig med øksen.

Feil, hengning er den mest effektive metoden, noe jeg har påpekt og kildehenvist tidligere i denne tråden.

Hva med å brenne de noe alla dødsleirene i nazi-tyskland for så å bruke varme-energien som lokal oppvarming?

Må jo være yppelig i disse dager nå som fornybar energi er et glodheit tema :ermm:

Dødsstraff?

Nei takk!

Lenke til kommentar
Drap er det eneste som burde kvalifisere til dødsstraff.

At man kvitter seg med mordere for godt er den garantien som trengs.

:D

Ikke hva, men HVEM skal ha myndighet til å definere standaren for dødsstraff?

Ved innføring av dødsstraff er det politikkere eller EØS/EU standarer som vil bli brukt som grunnlag, og ikke hva du eller Ola Normann skulle mene.

Så hvilket parti/organ mener du skal ha myndighet til å definere hva som klassifiseres til dødsstraff?

Hvilke garantier har du for at samfunnet er tjent med denne definasjonen?

Så hvordan forebygge justismord?

Så sadistiske voldelige barneovergrep burde ikke klassifiseres til dødsstraff?

Drap i nødverge skal klassifiseres til dødsstraff?

Skal Norske soldater i Afganistan henrettes for drap på utenlandske borgere?

Eventuelt regjeringen som medvirker til disse drapene?

mmm...

Da er den Egyptiske modellen bedre.

Lenke til kommentar
Holde morderne i live i år etter år? Nei takk! :thumbdown:

Hvordan forebygger vi justismord i dag?

Ikke stort regner jeg med.

SÅ:

Om du hadde blitt uskyldig dømt for drap...hadde du foretrukket 6 år fengsel med mulighet for å gjennoppta saken, eller dingle etter et tau knekt nakke og med ekskrementer og urin rennende nedover anklene?

Var virkelig Innlegg #1114 så vanskelig å besvare i sin helhet at du så det mest hensiktsmessig foreta en klassisk unnamanøver ofte benyttet av kreasjonister?

Lenke til kommentar
Drap er det eneste som burde kvalifisere til dødsstraff.

At man kvitter seg med mordere for godt er den garantien som trengs.

:D

Ikke hva, men HVEM skal ha myndighet til å definere standaren for dødsstraff?

Ved innføring av dødsstraff er det politikkere eller EØS/EU standarer som vil bli brukt som grunnlag, og ikke hva du eller Ola Normann skulle mene.

Så hvilket parti/organ mener du skal ha myndighet til å definere hva som klassifiseres til dødsstraff?

Så sadistiske voldelige barneovergrep burde ikke klassifiseres til dødsstraff?

mmm...

Da er den Egyptiske modellen bedre.

Alt du spør om her er blitt besvart før og jeg begynner ærlig talt å gå lei av å gjennta meg selv.

Offre for forskjellige overgrep kan stadig rehabiliteres så dermed er det ikke tapt for dem. Når det kommer til drap er det en endelig forbrytelse og fortjener en endelig straff. Logikken her er faktisk svært enkel.

Staten som er valgt av folket skal avgjøre og praktisere straffene.

Krig og fred er to forskjellige ting så det går ikke ann å sammenligne soldater som tar liv på en slagmark og sivilister som dreper uskyldige på gaten eller i skogen.

Lenke til kommentar

SÅ:

Om du hadde blitt uskyldig dømt for drap...hadde du foretrukket 6 år fengsel med mulighet for å gjennoppta saken, eller dingle etter et tau knekt nakke og med ekskrementer og urin rennende nedover anklene?

Personlig så ville jeg foretrukket å ikke bli uskyldig dømt, men du synes kanskje det er helt greit å sette uskyldige i fengsel, bare man ikke direkte tar livet av dem - deg om det.

Lenke til kommentar

SÅ:

Personlig så ville jeg foretrukket å ikke bli uskyldig dømt, men du synes kanskje det er helt greit å sette uskyldige i fengsel, bare man ikke direkte tar livet av dem - deg om det.

Det har han da aldri sagt? Han sa det var BEDRE enn å dø! Du vrir deg unna spørsmålet ;)
Lenke til kommentar

SÅ:

Det har han da aldri sagt? Han sa det var BEDRE enn å dø! Du vrir deg unna spørsmålet ;)

Riktig!

Så med denne unødvendige "misforståelsen" ryddet av banen prøver vi igjen:

1. HVEM skal ha myndighet til å definere standaren for dødsstraff?

2. Så hvilket parti/organ mener du skal ha myndighet til å definere hva som klassifiseres til dødsstraff?

3. Så sadistiske voldelige barneovergrep burde ikke klassifiseres til dødsstraff?

SÅ:

Glimti

Du sier følgende: "Når det kommer til drap er det en endelig forbrytelse og fortjener en endelig straff." samtidig som du sier: "Staten som er valgt av folket skal avgjøre og praktisere straffene." Dette er i seg selv en selvmotsigelse. Dersom det blir innført dødsstraff, er det staten eller EØS/EU standarer som legges til grunn, og ikke ditt personlige ønske om det kun skal gjelde drapsmenn. Mange blir dømt for noe de ikke har gjort og man må nesten være religiøs for å tro at uskyldige ikke blir henrettet dersom det blir innført dødsstraff. Det du sier er rett og slett umulig å gjennomføre.

Sivile blir også slaktet i krig også Glimti. Jeg trodde du var klar over det mht. din aktivitet i palestina/israel tråder.

Afganistan og Irak er inten unntak. Hva om en Norsk soldat med en uhell blåser hue av en sivil så hjernemassen dingler i taklampen? Er det også et unntak?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...