Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har snakket om selvforsvar. Ikke om drap. Jeg vil at fostre med Downs syndrom skal aborteres. Det er ikke drap.

"selvforsvar" ja... Som å i drepe en person fordi han vil ta fra deg noen penger eller en mobiltelefon, el. Eller enda verre drepe en person fordi du tror han trekker opp et våpen eller du tror at han skubbet til deg i køen eller fordi det blir litt tumulter mellom dere på byen og du da skyter han.

Nei det gjør deg til en drapsmann og dermed skal du få dødsstraff.

Og siden det også før du evt. dreper noen da er en "potensiell drapsmann" så burde du jo avlives med en gang så vi ikke risikerer at du dreper noen...

Hvor lange skal det være mulig å "abortere" downs foster da? helt frem til fødselen? Også etter fødselen? frem til h*n er 5 år gammel?

Og hvorfor skal alle med down aborteres? Hvorfor kan ikke foreldrene bestemme om de vil abortere?

Kanskje vi burde begynne å avlive alle som er for dødsstraff istedenfor? Er ikke det en god ide'?

Endret av flesvik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jeg sagt at man nødvendigvis skal skyte? Trekker man opp pistolen og sikter i hodehøyde vil nok de latterlige, kriminelle folkene få panikk, skrike og løpe!

Diskusjonen rundt Downs syndrom kan du ta i tråden som handler om det. Gidder ikke å svare på det her.

Lenke til kommentar

Har jeg sagt at man nødvendigvis skal skyte? Trekker man opp pistolen og sikter i hodehøyde vil nok de latterlige, kriminelle folkene få panikk, skrike og løpe!

Ja, for da vil det sikkert være trygt å gå på byen. Når alle skal dra opp et våpen for den minste ting.....

Lenke til kommentar

Tror du at de kriminelle ville tørre å prøve seg om folk var bevæpnet? Tror du de kriminelle ville tørre å prøve seg dersom det eksisterte dødsstraff for drap og generelt ble ført en langt hardere linje ovenfor kriminelle?

Ehh det er jo slik det er i USA. Og USA flommer over av kriminelle.
Lenke til kommentar

Tror du at de kriminelle ville tørre å prøve seg om folk var bevæpnet? Tror du de kriminelle ville tørre å prøve seg dersom det eksisterte dødsstraff for drap og generelt ble ført en langt hardere linje ovenfor kriminelle?

Selvfølgelig tør de prøve seg. Kriminelle har lavere sperregrense for å bruke våpen enn det mannen i gata har. Som "Flesvik" sier....se bare på USA. ;) Tror du at vold fjerner vold? Du er ikke SÅ naiv?

Lenke til kommentar

Selvfølgelig tør de prøve seg. Kriminelle har lavere sperregrense for å bruke våpen enn det mannen i gata har. Som "Flesvik" sier....se bare på USA. ;) Tror du at vold fjerner vold? Du er ikke SÅ naiv?

Og det tør de fortsatt å gjøre hvis folk får det som en vane å skyte? I det tilfelle er det kun de aller mest hardbarkede kriminelle som blir igjen! En god ting ville det jo også vært å skyte kriminelle da kriminelt pakk aldri er noe tap!

Lenke til kommentar

Varierer fra delstat til delstat. Tilgang til våpen er ikke den eneste synderen.

34 av 52 delstater har dødsstraff og alle delstatene har mye høyere straffer enn f.eks Norge. Og man kan bære våpen i alle delstater i USA. Likevel er det altså høy kriminalitets rate i USA.

Så ditt argument om strenge straffer og bevæpnede borgere som skremmende effekt på kriminelle holder ikke mål i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Og det tør de fortsatt å gjøre hvis folk får det som en vane å skyte? I det tilfelle er det kun de aller mest hardbarkede kriminelle som blir igjen! En god ting ville det jo også vært å skyte kriminelle da kriminelt pakk aldri er noe tap!

Selvfølgelig tør de. Hvor har det det ifra at det bare er de hardbarka som tør?

Det er hvertfall ikke vanskelig å skjønne at du lever i din egen lille fantasiverden, om du virkelig tror at dette ville hjelpe.

La oss si det slik..... Jeg er glad for at det ikke er DU som avgjør hva som skal være lov og ikke lov i dette landet. Hadde det vært det, hadde vi hatt rimelig ville og kaotiske tilstander i Norge. :p

Endret av Knut A.
Lenke til kommentar

34 av 52 delstater har dødsstraff og alle delstatene har mye høyere straffer enn f.eks Norge. Og man kan bære våpen i alle delstater i USA. Likevel er det altså høy kriminalitets rate i USA.

Så ditt argument om strenge straffer og bevæpnede borgere som skremmende effekt på kriminelle holder ikke mål i det hele tatt.

Du går utifra kun dødsstraff og våpenloven. Men det er altså langt, langt, langt (kunne fortsatt i det uendelige) flere forskjeller mellom det amerikanske og norske samfunnet.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig tør de. Hvor har det det ifra at det bare er de hardbarka som tør?

Det er hvertfall ikke vanskelig å skjønne at du lever i din egen lille fantasiverden, om du virkelig tror at dette ville hjelpe.

La oss si det slik..... Jeg er glad for at det ikke er DU som avgjør hva som skal være lov og ikke lov i dette landet. Hadde det vært det, hadde vi hatt rimelig ville og kaotiske tilstander i Norge. :p

For å si det slik: Dersom jeg får makten her i landet blir det slutt på at Norge fungerer som en barnehage!!!

Lenke til kommentar

Du går utifra kun dødsstraff og våpenloven. Men det er altså langt, langt, langt (kunne fortsatt i det uendelige) flere forskjeller mellom det amerikanske og norske samfunnet.

Det er disse du mener skal skremme kriminelle fra å gjøre kriminalitet. Det gjør de altså ikke.
Lenke til kommentar

For å si det slik: Dersom jeg får makten her i landet blir det slutt på at Norge fungerer som en barnehage!!!

Hadde du fått makten, hadde jeg flyttet til Syria. Der ville det vært fredfullt i sammenligning.

Hadde du fått makten ville det blitt værre enn i en krigssone.

Da foretrekker jeg heller "barnehagen" som du kaller det.

Lenke til kommentar

Det er disse du mener skal skremme kriminelle fra å gjøre kriminalitet. Det gjør de altså ikke.

Kan være at det skremme kriminelle men ikke mer enn de faktorer som fører til kriminalitet. En kan ikke si med stor sikkerhet at mer våpen fører til mer vold

Lenke til kommentar

Ikke over alt i USA. Men det er altså flere forskjeller mellom det amerikanske og det norske samfunnet. Dessuten er ikke tillatelse til å eie og bære våpen det eneste jeg ønsker meg. Jeg ønsker meg samtidig streng kontroll på hvem som får eie og bære våpen, langt bedre og mer av politi rundt omkring (politiet i dag er komplett ubrukelig) samtidig som jeg vil ha kraftig belysning over alt slik at steder som mørke smug, bakgater og tuneller ikke lenger er ideelle steder for folk som vil bedrive ran eller voldtekt. Dette har jeg nevnt flere ganger før.

Lenke til kommentar

Kan være at det skremme kriminelle men ikke mer enn de faktorer som fører til kriminalitet. En kan ikke si med stor sikkerhet at mer våpen fører til mer vold

På samme måte som at man ikke kan si med stor sikkerhet at det ikke ville skremt faktorene som fører til kriminalitet... Det er faktisk umulig å si uten å først ha prøvd. Man kan heller ikke uten videre si at det norske samfunnet ville blitt mer voldelig med rett til å eie og bære våpen når man sammenligner med det amerikanske samfunnet som er så forferdelig ulikt fra det norske på utallige måter.

Lenke til kommentar

Hadde du fått makten, hadde jeg flyttet til Syria. Der ville det vært fredfullt i sammenligning.

Hadde du fått makten ville det blitt værre enn i en krigssone.

Da foretrekker jeg heller "barnehagen" som du kaller det.

Foretrekker du å være i et land hvor det raser borgerkrig og folk blir drept hver eneste dag? Foretrekker du seriøst dette framfor et land hvor det er fred og ro, lov til å eie og bære våpen på enkelte betingelser samt dødsstraff for drap og drapsforsøk?

Er det galt at folk som skyter og dreper andre pga. en strid om arv (Orderudsaken), at folk som voldtar og dreper barn (Baneheiasaken) eller at folk som dreper en tenåring for å være mørk i huden (Holmliasaken) blir henrettet? Jeg ønsker metoden med giftsprøyte, altså først smertestillende midler og deretter en enkel giftsprøyte så morderne avlives i fred og ro. Det er langt mer enn det de fortjener etter å ha drept folk ved hjelp av skytevåpen og kniver. Kvelling er også en brukt drapsmetode. Og hva med den såkalte varulven som oppbevarte ofrene sine i fryseren og spiste dem? Vil du forsvare slike folk? Jeg ønsker dødsstraff for dem!

Imidlertid ønsker jeg ikke et samfunn der borgerkrig raser, folk blir drept av bomber og raketter samt hvor skyting mellom folkegrupper foregår hver eneste dag. Det er slik det foregår i Syria som du plutselig forguder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...