Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-1432

Nei det er ikke noe tap i det hele tatt. Jeg er ikke for dødsstraff utført av staten lengre, men jeg er for at en eller annen jævel dreper han.

Lenke til kommentar

Ikke noe tap uansett! Og det mest utrolige er at noen sier seg villige til å forsvare ham...

Hvorfor skulle han ikke hatt forsvarer? Hva har han gjort som gjør han VERDIG et unntak fra en fin regel? SELVFØLGELIG skal han ha forsvarer, med en gang vi rikker en millimeter fra vårt rettferdige og åpne rettssystem er det han som har vunnet, ikke vi.

Lenke til kommentar

Staten er valgt av folket og representerer både landet og folket så derfor er jeg for at det er staten som tar seg av slike ting.

Problemet er at i denne staten er jeg én mot fem millioner. Staten er tilpasset et tenkt gjennomsnittsindivid som ikke eksisterer, slik som karaktersystemet på ungdomsskolen.

Lenke til kommentar

Ja til dødsstraff i enkelte tilfeller, slik som:

"Gjengangere" - Personer som er ut og inn av fengsler ukentlig, selv om det kan være mindre forbrytelser så er det eneste samfunnet tjener på at h*n sitter i fengsel er en person mindre som driver med kriminalitet i den tida.

Seriedraps/voldtektsmenn - Om dem blir tatt og sitter inne en stund vil de med stor sansynlighet fortsette slik de gjorde før de ble satt inn, dette hander om psykologi og slike mennesker vil aldri bli helt normale.

Førstegangskriminelle bør ikke få dødsstraff med unntak av personer som har gjort en alvorlig handlig gjentatte ganger fordi fengsel har muligheten til å påvirke dem til et bedre liv (Ja, dette er en ønsketenkning fra min side)

Førstegangskriminelle som har gjennomført en ekstremt alvorlig handling, slik som massedrap bør heller få livstid på isolat.

Lenke til kommentar

Hvorfor skulle han ikke hatt forsvarer? Hva har han gjort som gjør han VERDIG et unntak fra en fin regel? SELVFØLGELIG skal han ha forsvarer, med en gang vi rikker en millimeter fra vårt rettferdige og åpne rettssystem er det han som har vunnet, ikke vi.

Det jeg reagerte på var at noen er villige til å forsvare ham. Ikke hvorvidt vedkommende burde.

Lenke til kommentar

Problemet er at i denne staten er jeg én mot fem millioner. Staten er tilpasset et tenkt gjennomsnittsindivid som ikke eksisterer, slik som karaktersystemet på ungdomsskolen.

Tanken om demokrati er at flertallet bestemmer framfor en eller noen få folk som i diktatur eller andre grusomme styresystemer. Og dette er en sak som angår hele landet!

Lenke til kommentar

Jeg syns Lippestad har håndtert hele saken veldig voksent og riktig.

Jurister bør være de første til å forstå at han burde ha en forsvarer. Jeg ville tatt saken hans selv, uten at jeg ville ønske å tjene noe som helst bortsett fra å opprettholde rettsstaten vår.

Å mistenke Lippestad fordi han var involvert i rettsaken etter Benjamin-saken, uten å ta med i vurderingen at han også har hatt klienter som handicapforbundet, kreftforeningen og andre humanistiske oppdrag, syns jeg er på grensen til tabloid-ønsketenkning.

Cuadro: Tough Tittie. Liker du ikke å leve i demokrati, får du flytte for deg selv. Ingen som tvinger deg til å bli i Norge, hvis du ikke liker hvordan ting blir gjort her.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Lippestad tenkte seg godt om ja. Og nei, jeg mistenker ikke han for noen ting, jeg sa bare at det var en mulighet for det. Men det at han også var forsvarer i Bejamin-saken betyr enten at han: Stiller opp i hvilken som helst sak som en nøytral forsvarer som kun gjør jobben sin, eller deler synspunkter, noe jeg selv tviler på siden jeg da tror det ville vært vanskeligere for han og framstå som en seriøs og flink forsvarer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...