Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes


Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

En interessang sak fra USA her. En kvinne har drept sin to år gamle sønn fordi hun trodde han var besatt. Hun tvang ham til å drikke en blanding av olivenolje og eddik og da han begynte å kaste opp holdt hun hånden for munnen hans og brakk nakken hans. Hun risikerer nå 45 år i fengsel for dette sinnsyke barnedrapet. En slik handling fortjener utelukket dødsstraff!

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/kvinne-drepte-soenn-2-trodde-han-var-besatt-3505611.html

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er heldigvis ikke min jobb, men en jobb som er overlatt til noen som faktisk er kompetent til å gjøre denslags vurderinger...

 

Som sagt tidligere, hvis du skal følge din egen logikk fullt ut så vil det jo si at man skal henrette preventivt også, hvis man har kommet med drapstrusseluttalelser, fordi det er en fare for at man skal utføre dem.

Lenke til kommentar

Det er heldigvis ikke min jobb, men en jobb som er overlatt til noen som faktisk er kompetent til å gjøre denslags vurderinger...

 

Så du mener at de ikke kan bli lurt? Du mene rat deres vurderinger automatisk er riktige?

 

Som sagt tidligere, hvis du skal følge din egen logikk fullt ut så vil det jo si at man skal henrette preventivt også, hvis man har kommet med drapstrusseluttalelser, fordi det er en fare for at man skal utføre dem.

 

Interessangt tema faktisk. Drapsforsøk bør absolutt straffes på lik linje med drap. Er litt mer usikker når det gjelder drapstrussler. Får prøve å skrive mer om det når jeg har tenkt igjennom saken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så du mener at de ikke kan bli lurt? Du mene rat deres vurderinger automatisk er riktige?

De kan absolutt bli lurt, derfor bør det fortrinsvis utføres av komiteer eller flere selvstendige og uavhengig fagpersoner...

 

Interessangt tema faktisk. Drapsforsøk bør absolutt straffes på lik linje med drap. Er litt mer usikker når det gjelder drapstrussler. Får prøve å skrive mer om det når jeg har tenkt igjennom saken.

Vi har diskutert det før, vi andre ville henrette deg pga uttalelsene dine i skoletrådene...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De kan absolutt bli lurt, derfor bør det fortrinsvis utføres av komiteer eller flere selvstendige og uavhengig fagpersoner...

 

Som alle kan bli lurt. Spørsmålet er bare om de kriminelle er bedre til å spille enn hva fagpresoner er til å vurdere... Dessuten kan de godt ha forbedret seg og så fungere greit i en viss tid, men falle tilbake til sitt gamle jeg. Tenkt på det?

 

Vi har diskutert det før, vi andre ville henrette deg pga uttalelsene dine i skoletrådene...

 

Altså har du og mange andre som hevder å være mot døddstraff en langt lavere terskel enn meg for hva som bør resultere i dødsstraff! ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som alle kan bli lurt. Spørsmålet er bare om de kriminelle er bedre til å spille enn hva fagpresoner er til å vurdere... Dessuten kan de godt ha forbedret seg og så fungere greit i en viss tid, men falle tilbake til sitt gamle jeg. Tenkt på det?

Ja det har jeg, og det vil nok også disse fagpersonene gjøre. Og derfor er det viktig at støtteapparatet ikke slutter i det de går ut av dørene på fengselet/behandlingsinstitusjonen.

 

Altså har du og mange andre som hevder å være mot døddstraff en langt lavere terskel enn meg for hva som bør resultere i dødsstraff! ;)

Nei, du har kommet med drapstrusler i de trådene...

Lenke til kommentar

Ja det har jeg, og det vil nok også disse fagpersonene gjøre. Og derfor er det viktig at støtteapparatet ikke slutter i det de går ut av dørene på fengselet/behandlingsinstitusjonen.

 

Hvor lenge mer du personene bør følges opp da?

 

Nei, du har kommet med drapstrusler i de trådene...

 

Hvor tar du slike fantasier fra?

Lenke til kommentar

Og det samme spørsmålet kommer igjen: Hvordan kan du være sikker på at hun virkelig er frisk og ikke bare spiller?

 

Det finnes alltid en gjentagelsesfare!

Hvordan er du sikker på at mannen du passerer på gata er frisk og ikke bare spiller?

 

Det finnes alltid en fare for at en tillfeldig forbipasserende skyter og dreper deg...

 

 

Og hva med personer som allerede er diagnostisert med div psykiske lidelser men ikke har gjordt noe kriminellt? Skal vi bare ta og avlive alle sammen for sikkerhets skyld? samle dem sammen i et gasskommer ala Auschwitz Birkenau?

Endret av flesvik
Lenke til kommentar

Og det samme spørsmålet kommer igjen: Hvordan kan du være sikker på at hun virkelig er frisk og ikke bare spiller?

 

Det finnes alltid en gjentagelsesfare!

Hvordan er du sikker på at mannen du passerer på gata er frisk og ikke bare spiller?

 

Det finnes alltid en fare for at en tillfeldig forbipasserende skyter og dreper deg...

 

 

Og hva med personer som allerede er diagnostisert med div psykiske lidelser men ikke har gjordt noe kriminellt? Skal vi bare ta og avlive alle sammen for sikkerhets skyld? samle dem sammen i et gasskommer ala Auschwitz Birkenau?

 

 

Du viser her total mangel på enten forståelse eller kunnskap.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er jeg ikke kompetent nok til å avgjøre, men må nok gå til de har fått livet sitt på skinner, som f.eks jobb...

 

Om du tipper litt grovt bare. Er det snakk om uker, måneder eller år?

 

Dine egne knivstikkingsuttalelser.

 

Du kan ikke ha lest spesielt nøye hva jeg skrev.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om du tipper litt grovt bare. Er det snakk om uker, måneder eller år?

Det vil variere veldig fra person til person, men jeg ville tippe det ligger på noen måneder med mye oppfølgning og så noen rutinekontroller for å sjekke hvordan det går etterpå.

 

Poenget er at om folk ikke får hjelp til problemene sine og ikke kommer seg i jobb så er det veldig lett å komme på kanten av samfunnet.

 

Du kan ikke ha lest spesielt nøye hva jeg skrev.

Jo, ganske mange ganger...

Lenke til kommentar

Hvordan er du sikker på at mannen du passerer på gata er frisk og ikke bare spiller?

 

Slik kan du ikke tenke/regne før noen faktisk har gjort noe. Langt ifra alle er i stand til å begå drap eller andre grusomme handlinger mot uskyldige. Å være i stand til å drepe i nødverge er noe helt annet.

 

Det finnes alltid en fare for at en tillfeldig forbipasserende skyter og dreper deg...

 

Nei, langt ifra alltid. Og dette blir bare useriøst.

 

Og hva med personer som allerede er diagnostisert med div psykiske lidelser men ikke har gjordt noe kriminellt? Skal vi bare ta og avlive alle sammen for sikkerhets skyld? samle dem sammen i et gasskommer ala Auschwitz Birkenau?

 

Institusjon er svaret dersom de ikke kan gå rundt som og blant normale folk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...