Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes


Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Drapsdømt fikk forvaring for mishandling av ny kvinne

 

En 39-årig mann er i Frostating lagmannsrett dømt til fire og et halvt års forvaring for mishandling av sin ekskjæreste. Mannen er tidligere dømt for overlagt drap.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10084900

 

Akkurat, det er det jeg har sagt og sagt om igjen og om igjen om gjentagelsesfare...

Lenke til kommentar

Og antagelig ble han sluppet løs med mangelfull rehabilitering og uten å adressere de, antagelig, mentale problemene han har... (Her da relatert til lav sinnekontroll og impulskontroll).

 

Men takk for at du har begynt å kommentere nyhetene dine og at du postet i dag slik at jeg slapp å lete opp tråden.

 

Ekko kunne 22.04.2011 fortelle at det er beregnet at en dødsstraff i USA koster mer enn å la den dømte tilbringe resten av livet sitt på dødscellen.

Lenke til kommentar

Og antagelig ble han sluppet løs med mangelfull rehabilitering og uten å adressere de, antagelig, mentale problemene han har... (Her da relatert til lav sinnekontroll og impulskontroll).

 

Men takk for at du har begynt å kommentere nyhetene dine og at du postet i dag slik at jeg slapp å lete opp tråden.

 

Ekko kunne 22.04.2011 fortelle at det er beregnet at en dødsstraff i USA koster mer enn å la den dømte tilbringe resten av livet sitt på dødscellen.

 

Bare for å få det helt klart: Tar du eller tar du ikke gjentagelsesfaren på alvor?

Lenke til kommentar

Tvang datteren til å grave sin egen grav

 

Den 21-årige kvinnen ble mishandlet i åresvis av adoptivforeldrene. Torsdag startet rettssaken i Danmark.

 

http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/-tvang-datteren-til-aa-grave-sin-egen-grav-3479805.html

 

Se her ja, slike folk er det jo veldig trygt å stole på. Alt som trengs er sikkert bare litt rehabilitering og så kan de slippes ut igjen... :roll:

Lenke til kommentar

Bare for å få det helt klart: Tar du eller tar du ikke gjentagelsesfaren på alvor?

Det gjør jeg, derfor er jeg for forvaringsmuligheten

 

Ekko kunne 22.04.2011 fortelle at det er beregnet at en dødsstraff i USA koster mer enn å la den dømte tilbringe resten av livet sitt på dødscellen.

Du kommenterte ikke dette...

Lenke til kommentar

Jeg har forklart alle farer ved å ha folk på livstid istedefor å bruke dødsstraff og jeg har safgt hva jeg har å si om økonomiargumneter for lengst.

 

Forøvrig har du selv snakket varmt om rehabilitering, men fått et eksempel på det jeg har sagt gang på gang om at det ikke er noen garanti for at de virkelig er rehabilitert. hva har du å si til det?

Lenke til kommentar

SÅ hva vil du si om rehabilitering i det tilfellet?

 

Med tanke på et så alvorlig tema som dette er uansett økonomi en mindre viktig sak. Du slipper å gi dem plass og du slipper å bruke mer ressurser på å holde dem i livet. Du har også effektivt eliminert enhver fare som fengsel kan utgjøre og slipper å tenke noe mer på vedkommende. Du har også statuert et klart eksempel til skrekk og advarsel!

 

Når det gjelder den milde henrettelsesmetoden man bruker er det heller ikke det minste forkastelig eller umoralsk!

Lenke til kommentar

Millehaugen dømt til 21 års forvaring

 

Med en minstetid på ti år gjør det straffen til Norges strengeste. Shahbaz Dad dømmes til 21 års fengesel for bestillingen av drapet på Young Guns-lederen Mohammed «Jeddi» Javed.

 

http://www.dagbladet.no/2011/04/29/nyheter/innenriks/rettssak/dom/gjengkriminalitet/16351370/

 

 

Fire litauere pågrepet for rasteplass-drapet

 

Mann funnet med hodeskader i leiebil i Vestfold.

 

http://www.dagbladet.no/2011/04/29/nyheter/innenriks/drap/16353232/

 

 

La oss ikke lukke øynene for alle drapssakene som foregår og for all faren som lurer der ute blant uskyldige...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...