Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes


Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Du kan aldri unngå muligheten for at det KAN være justismord... (generelt sett)

 

Argumentert både for og mot både forlengs, baklengs og til begge sider. Les gjennom tråden. Og gjerne alle de andre trådene der dette har blitt diskutert og.

 

2. Why kill people to show people that killing people is wrong?

 

Også besvart for lengst. Men hvorfor skrive engelsk egentlig?

 

3. Syke mennesker kan bli friske...

 

De kan aldri gjøre opp for seg og risikoen er dessuten altfor stor!

Lenke til kommentar

Argumentert både for og mot både forlengs, baklengs og til begge sider. Les gjennom tråden. Og gjerne alle de andre trådene der dette har blitt diskutert og.

Og fremdeles umulig å unngå... Noe annet har du ikke klart å få bevist eller forutsatt på en god måte...

 

Også besvart for lengst. Men hvorfor skrive engelsk egentlig?

Fordi at det høres mye bedre ut på engelsk... Hvorfor ikke Swahili?

 

De kan aldri gjøre opp for seg og risikoen er dessuten altfor stor!

Dette har jeg også vist deg tidligere hvorfor er feil...

Lenke til kommentar

Og fremdeles umulig å unngå... Noe annet har du ikke klart å få bevist eller forutsatt på en god måte...

 

Jeg har forklart hvorfor man uansett må ha dødsstraff. Samt vært innpå å forbedre systemet.

 

Fordi at det høres mye bedre ut på engelsk... Hvorfor ikke Swahili?

 

Vi er på et norsk forum.

 

Dette har jeg også vist deg tidligere hvorfor er feil...

 

Nei, det finnes ikke feil!

Lenke til kommentar

Jeg har forklart hvorfor man uansett må ha dødsstraff. Samt vært innpå å forbedre systemet.

Men du har aldri klart å vise oss hvordan du skal fjerne muligheten for justismord...

Og det må være en forutsetning at vi ALDRI tar livet av feil person før dødsstraff OVERHODET kan VURDERES...

 

Nei, det finnes ikke feil!

Så hvis meg hvordan?

Lenke til kommentar

Men du har aldri klart å vise oss hvordan du skal fjerne muligheten for justismord...

Og det må være en forutsetning at vi ALDRI tar livet av feil person før dødsstraff OVERHODET kan VURDERES...

 

Nei, jeg jobber ikke i det systemet så jeg har ikke oversikt over detaljer. jeg har snakket utifra detaljer. og det du sier om å være sikker fr man innfører det kan man si om alle straffemetoder.

 

Så hvis meg hvordan?

 

Hvordan skal de liksom gjøre opp for seg etter å ha drept noen? Det må du forklare.

 

Og når det gjelder rehabilitering har du som sagt ingen garanti for at det virker og dermed og derfor er risikoen altfor stor for å slippe dem ut igjen! Og her snakker vi ikke om førstegangsdrapsmenn slik vi har gjort før, men om en seriemorder.

Lenke til kommentar

Nei, jeg jobber ikke i det systemet så jeg har ikke oversikt over detaljer. jeg har snakket utifra detaljer. og det du sier om å være sikker fr man innfører det kan man si om alle straffemetoder.

Du har ikke oversikt over detaljer, men du har allikevel snakket ut i fra detaljer?

Du kan ikke drepe mennesker når det er en sjanse for at du dreper feil person, det sier seg selv, det må jo være en absolutt minstestandard, selv for blodtørstige tullinger...

 

Hvordan skal de liksom gjøre opp for seg etter å ha drept noen? Det må du forklare.

De gjør opp for seg gjennom straffen som settes. Uansett om du er enig i den eller ikke...

 

Og når det gjelder rehabilitering har du som sagt ingen garanti for at det virker og dermed og derfor er risikoen altfor stor for å slippe dem ut igjen! Og her snakker vi ikke om førstegangsdrapsmenn slik vi har gjort før, men om en seriemorder.

Derfor forvaring og muligheten for at de ALDRI slipper ut igjen...

Lenke til kommentar

Hepp!

Minner om at vi her diskuterer sak, ønsker man ikke det, trenger man ikke poste i det hele tatt. Digresjoner om diskusjonsteknikker og lignende kan fort bli off-topic. Diskusjon som går på person slettes som vanlig uten forvarsel av moderator.

Husk at vi her i hoveddelen av Politikk og samfunn har ekstra regler for hvordan debatten skal foregå. Rene "utbrudd", kunngjøringer, ideer, propaganda og hjertesukk hører hjemme i Oppslagstavlen.

 

La vær å bump tråden med nyhetsartikkler hele tiden om dere ikke ønsker å argumentere for de.

 

Kommentarer på veiledning tas som vanlig over PM, og ikke her i tråden.

 

Lenke til kommentar

Du har ikke oversikt over detaljer, men du har allikevel snakket ut i fra detaljer?

Du kan ikke drepe mennesker når det er en sjanse for at du dreper feil person, det sier seg selv, det må jo være en absolutt minstestandard, selv for blodtørstige tullinger...

 

Pass på når du stiger inn i dette territoriumet rundt justismord. Han har enda ikke klart å forklare seg ut av denne motsigelsen og når han sitter fast beskylder han deg for personangrep og nekter å diskutere videre. Bare en liten advarsel.

Endret av KjemikerJon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du har ikke oversikt over detaljer, men du har allikevel snakket ut i fra detaljer?

Du kan ikke drepe mennesker når det er en sjanse for at du dreper feil person, det sier seg selv, det må jo være en absolutt minstestandard, selv for blodtørstige tullinger...

 

Har du detaljer? kjenner du til systemets minste bit?

 

Jo, dødsstraff må man har! Og de eneste som er blodtørstige tullinger er morderne! Når det gjelder dem som utfører henrettelsene er dette på en svært human og skånsom måte så det er ikke sammenlignbart i det hele tatt.

 

Hvordan ser du foresten på å fengsle en uskyldig? Gi en uskyldig bot? Hvorfor markerer du ikke din motstand mot faren for å dømme uskyldige generelt? Det er sant at dødsstraff er den enesete straffemetoden der straffen er endelig, men så burde det kun brukes ovenfor drap også, altså ovenfor den eneste forbrytelsen som er endelig. Og i slike saker går man ganske grundig igjennom alt sammen før noen blir dømt. og så idiotisk lenge som folk blir sittend epå dødsscelle er det god nok tid til å gå igjennom alt sammen utallige ganger på nytt om noen skulle føle for det!

 

De gjør opp for seg gjennom straffen som settes. Uansett om du er enig i den eller ikke...

 

Nei, det gjør de ikke! De kan aldri skaffe drapsoffrene sine tilbake og dermed gjør de ikke opp for seg!

 

Derfor forvaring og muligheten for at de ALDRI slipper ut igjen...

 

Der dødsstraff er langt enklere og bedre!

Lenke til kommentar

Nå har jeg redegjort for mitt syn på denne saken hauevis av ganger. Hvor ofte må jeg skrive hvorfor jeg er for dødsstraff?

 

Jeg er ikke ute etter hvorfor du er for dødsstraff. Dine "hvorfor" er intetsigende. Jeg er ute etter en rasjonell argumentasjon for dødsstraff.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du detaljer? kjenner du til systemets minste bit?

Nei, men jeg har ikke noe behov for å vite det heller. Jeg vet at det har sine begrensninger og det alene taler mot dødsstraff.

 

Jo, dødsstraff må man har! Og de eneste som er blodtørstige tullinger er morderne! Når det gjelder dem som utfører henrettelsene er dette på en svært human og skånsom måte så det er ikke sammenlignbart i det hele tatt.

Ettersom du vil stikke ned lærere og er i mot tvang så skjønner jeg ikke hvorfor du er for dødstraff ut i fra din egen argumentasjon.

Og dødsstraff er ikke humant uansett hvordan det utføres. Det er bare å få det beskrevet i de mange intervjuene med folk som jobber på death row.

 

Hvordan ser du foresten på å fengsle en uskyldig? Gi en uskyldig bot? Hvorfor markerer du ikke din motstand mot faren for å dømme uskyldige generelt? Det er sant at dødsstraff er den enesete straffemetoden der straffen er endelig, men så burde det kun brukes ovenfor drap også, altså ovenfor den eneste forbrytelsen som er endelig.

Nettopp fordi det er endelig så er det en dårlig metode... Jeg er sterkt i mot alle justismord, men der kan man i det minste gi en form for kompensasjon...

 

Og i slike saker går man ganske grundig igjennom alt sammen før noen blir dømt. og så idiotisk lenge som folk blir sittend epå dødsscelle er det god nok tid til å gå igjennom alt sammen utallige ganger på nytt om noen skulle føle for det!

Og allikevel klarer de å gjøre justismord...

 

Nei, det gjør de ikke! De kan aldri skaffe drapsoffrene sine tilbake og dermed gjør de ikke opp for seg!

Det er ikke kriteriet heller... Og har aldri vært det. Derfor blodpenger, straff og andre former for kompensasjon opp igjennom tidene...

 

Der dødsstraff er langt enklere og bedre!

Og med langt høyere feilprosent, les justismord.

 

Det har jeg gitt for lengst!

Nei.

Lenke til kommentar

Det har jeg gitt for lengst!

 

Nei. Som allerede vist, har du forsøkt deg på ordkløveri, appell til følelser og andre retoriske virkemiddel. Du har aldri fremgitt et rasjonellt argument.

 

Det hjelper ikke å si det. En argumentasjon er en rekke begrunnende eller gjendrivende teser, brukt spesifikt i den hensikt å forklare et synspunkt. Nå tar jeg selvsagt utgangspunkt i en rasjonell argumentasjon, ettersom retorikk er det du driver med, og bærer igrunn ingen tyngde i seg selv.

 

Det er å si "fordi jeg sier det". Det er tull.

 

Det er stygt å lyve, Glimti.

Endret av cuadro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Der dødsstraff er langt enklere og bedre!

Og med langt høyere feilprosent, les justismord.

Jeg er for dødsstraff også for justis-mord, på linje med andre mord :D

 

Kan ikke se at der er noen som helst grunn til forskjellsbehandling.

 

På den annen side, som tidligere påpekt, er blodpenger en alternativ løsning også her.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...