Gå til innhold

Generell diskusjon rundt praktisering av dødsstraff samt hvilke metoder som benyttes

Generell diskusjon rundt praktiseringen av dødsstraff samt hvilke metoder som benytes  

582 stemmer

1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

• Er for bruk av dødsstraff
      127
    • Er mot bruk av dødsstraff
      426
    • Vet ikke/ingen formening
      32

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Disse personene opererer med en vill, utopisk tro på at straffesystemet ikke kan begå feil.

Du opererer tydligvis med en vill og utopisk tro på at straffesystemet ikke begår feil i dag.

Vet du feks. at Jan Helge ANdersen som var en av de skyldige i Holmliasaken hadde permisjon i to døgn for å feire julen med familien sin for noen år siden? Veldig trygt å slippe ut en som har vist seg villig til å voldta og drepe småbarn... Men du ville vel gjerne sluppet ut Viggo Kristiansen et par døgn da? Eller hva med Joe Erling Jahr og Ole Nicholai Kvisler fra Baneheiasaken som er villige til å angripe og drepe tennåringer bare fordi de er mørkere enn dem i huden? DET er et problem med systemet!

[/Quote]

Her tror jeg du blander de to sakene.

Jan Helge Andersen ble dømt i Baneheiasaken, mens Jahr og Kvistler ble dømt i Holmliasaken.

Endret av NikkaYoichi
Lenke til kommentar

Du opererer tydligvis med en vill og utopisk tro på at straffesystemet ikke begår feil i dag.

Hoho, klovneriene gir seg ikke. Her ser vi en desperat debattant klamre seg til et håp om at jeg ikke skal svare, så dette blir det siste ubesvarte utsanget. Jeg har sagt gjentatte ganger påpekt at straffesystemet aldri er og aldri vil bli perfekt, og at et visst antall uskyldig dømte desverre er en pris vi må betale.

Lenke til kommentar

Hoho, klovneriene gir seg ikke. Her ser vi en desperat debattant klamre seg til et håp om at jeg ikke skal svare, så dette blir det siste ubesvarte utsanget. Jeg har sagt gjentatte ganger påpekt at straffesystemet aldri er og aldri vil bli perfekt, og at et visst antall uskyldig dømte desverre er en pris vi må betale.

Da er vi altså enige, godt å se at vi er kommet i mål.

Lenke til kommentar

Her tror jeg du blander de to sakene.

Jan Helge Andersen ble dømt i Baneheiasaken, mens Jahr og Kvistler ble dømt i Holmliasaken.

Ja, skrev "Baneheiasaken" istedefor "Holmliasaken", men det kommer jo klart fram av det jeg skriver om at de drepte en tennåring fordi han var mørkere i huden enn dem.

Lenke til kommentar

Så dere syns det er bedre å ta igjen med samme mynt "øye for øye, tann for tann" enn å hindre noen til å gjøre det igjen?

Glad dere ikke jobber i domstolene/regjeringen.

Ja, vi skal være glade at ikke kristenfolket har større makt i dette landet enn de har. :)

Lenke til kommentar

Siden du ikke quotet kunne det se ut som du svarte meg og jeg er for giftsprøyten uten noe torturbruk først selvom det ikke hadde gjort meg noe.

Så hvis du hadde en svær og mentalt forstyrret bror som ble angrepet på byn og drepte noen fordi han ikke visste hvor sterk han var. Hadde han fortjent å bli prylt og fått juling til han døde? Jawohl.

Endret av Medlem-205774
Lenke til kommentar

Så dere syns det er bedre å ta igjen med samme mynt "øye for øye, tann for tann" enn å hindre noen til å gjøre det igjen?

Glad dere ikke jobber i domstolene/regjeringen.

Ja, vi skal være glade at ikke kristenfolket har større makt i dette landet enn de har. :)

Du kjenner ikke mane kristen da tror jeg. Støtter kristne generelt tortur og drap på mordere?

Lenke til kommentar

Så hvis du hadde en svær og mentalt forstyrret bror som ble angrepet på byn og drepte noen fordi han ikke visste hvor sterk han var. Hadde han fortjent å bli prylt og fått juling til han døde? Jawohl.

:roll: Hva var det jeg nettopp skrev? At jeg er for giftsprøyte UTEN TORTUR FØRST!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...