Gå til innhold

Trenger hjelp til en pc.

Anbefalte innlegg

Hei jeg kjøpte for en loten stund siden dette fra komplett.no

AMD Athlon XP2000+

512 MB DDR Twinmos RAM

ATI Radeon 9500 PRO 128 MB

Asus A7V8X Hovedkort Socket A DDR

Seagate Barracuda 80 GB Hardisk

CPU vifte, kabineet osv...

Iblant så skrur maskinen seg av.. (av seg selv)

Når jeg hadde Windows XP før kom det sånn explorer.exe has generated errors osv... så det funka ikke nå har jeg windows 2000 og den driver og rebooter seg litt her og der og feilmeldinger osv! Hva er feiL???

Jeg har ikke for høy CPU varme eller for mye bruk av minne.. '

Hva skal jeg gjøre? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, jeg hadde tenkt meg og oppgradere biosen....

Jeg har lastet ned update

Men åssen installer jeg den????? det er en .awd fil som er pakket inn i en .zip fil.. Hvor skal jeg unpacke den?

Skal stå en bruksanvisning på asus sine sider. Du må nok lage en diskett som du kan boote fra, deretter kopiere filene over på harddisken, og kjøre det derfra. Flasha BIOS på et Asus HK her for litt siden, og såvidt jeg husker var det noe slikt. Men bare let på sidene til ASUS så finner du ut av det!

Lykke til

Lenke til kommentar

Du må pakke det ut med F.eks WinZip, Lagre dem på et Floppy Disk,

gå in på bios og velg first-boot på 3.5 Diskette, eller gå in på DOS direkte og skriv kommandolinjen

f.eks A:setupexe. el. flash hva enn det må være.

Lenke til kommentar
Hmm, det funka ikke og boote fra den disken...

Men åssen kommer jeg egentlig inn i DOS??

Jeg husker det faktisk ikke!!

Trykk f8 ved oppstart, velg kommando linje. Eller boot fra diskett. Du ma da passe på at diskett står som boot device før HD'en i BIOS. Og at disketten er boot-bar :) Det kan gjøres ved å huke av for dette når du formaterer disketten. Høyreklikk på diskettstasjonen i Min Datamaskin og velg formater...

Lenke til kommentar

Ja den booter fra disketten først of disketten er bootbar en det funker ikke! Den klarer ikke boote fra den... og jeg tok Safe mode With Comman Promt, og det var bare sånn dirtt t når jeg åpna fila kom det sånn hvilket prog jeg skulle åpne den i!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...