Knife Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hadde tenkt å kjøre split, men så tenkte ble jeg litt bekymret hvis jeg droppa treningen en dag, da vil det gå lang tid før de musklene ble trent igjen. Så jeg tenkte på fullkroppsprogram. Knebøy (5x5 rep) Markløft (5x5 rep) Benkpress (5x5 rep) Varier litt fra skrå og flat Dips (10x3 rep) Chin ups (egent program) Pull ups (egent program) Og hva repsfase skal jeg ligge på de forskjellige øvelsene? Skal seff kjøre max på baseøvelsene. Og jeg skal kjøre dette hver trening, 3 treninger i uken. Så tror dåkker at dette funker? Endret 22. juli 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Nei, det blir dessverre ikke å funke særlig bra Først og fremst så kommer øktene dine til å bli veldig lange med så mye trening, noe som ikke er hensiktsmessig. En annen ting er at du kommer til å bli utbrent ganske så raskt hvis du skal "kjøre max" på knebøy, mark og benk 5x5, 3 ganger i uken i en lengre periode (jeg antar du kjører streite sett, og ikke bare ett arbeidssett). Se på Stronglifts 5x5. Der trener man knebøy 5x5 3 ganger i uken i flere måneder, men man begynner ikke å pushe 5RM før på slutten. Begynner du å trene max med en gang kommer du deg neppe langt. En annen ting er at du har ikke med noen roøvelser, og kun vertikale draøvelser. Gå i veiledning for nybegynnere og finn deg et program der i stedet Lenke til kommentar
Knife Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Fikk samme beskjeden fra faren min , han sa at jeg kom til å overtrene meg hvis jeg kjører maks 3 ganger i uken. Vel, da droper jeg maks. Maksen min på knebøy er 80kg (2 rep , er 14 år), til vanlig kjører jeg 58kg (5 rep) og øker hver trening. Hva burde jeg gjort? Har selv kjørt stronglift i 5 uker og er på nå 58kg i knebøy, 70kg mark og 38kg i benkpress. Men jeg likte ikke programmet, liker best egenvekt øvelser som dips,pullups og chin ups. Kanskje jeg skulle kjørt chin ups og pull ups annenhverdag og byttet ut en av øvelsene med stående roing. En annen ting er at du har ikke med noen roøvelser, og kun vertikale draøvelser. Er det noe big deal? Tror du mener at jeg ikke har noen dra øvelser og bare push øvelser. Har hørt at man skal ha like mange dra øvelser som push øvelser, men kjenner selv noen par stykker som bare kjører baseøvelser hver trening og er i perfekt form. Endret 22. juli 2009 av Pijus Lenke til kommentar
Discipline Skrevet 22. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Nei, jeg tenker spesifikt på roøvelser. Man beveger jo armene i et helt annet plan enn i vertikale draøvelser. Vil du trene dips så kan du gjøre det i stedet for push-ups. Lenke til kommentar
Knife Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. juli 2009 Pff, tullball. Neida tuller. Jeg holder meg til programmet mitt, kanskje jeg burde endre noen par øvelser? Jeg tar 5-10 min roing før jeg starter med treningen, hvis det har noe å si da Jeg orker ikke å holde treningen så lang , og når jeg kjørte 5x5 programmet så var ikke treningene så lange. Tror det tar en halv time å kjøre gjennom baseøvelsene og så halv time å kjøre gjennom de tre andre. Så programmet vil bli slikt: Mandag Knebøy (5x5 rep) Markløft (5x5 rep) Benkpress (5x5 rep) Varier litt fra skrå og flat Dips (10x3 rep) Stående roing Pull ups (egent program) Tirsdag: Knebøy (5x5 rep) Markløft (5x5 rep) Benkpress (5x5 rep) Varier litt fra skrå og flat Dips (10x3 rep) Chin ups Pull ups (egent program) Torsdag: Knebøy (5x5 rep) Markløft (5x5 rep) Benkpress (5x5 rep) Varier litt fra skrå og flat Dips (10x3 rep) Stående roing Pull ups (egent program) Og på uke 2 så bytter endrer jeg rekkefølgen igjen. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 23. juli 2009 Rapporter Del Skrevet 23. juli 2009 Jeg ville virkelig anbefalt deg å se på et program som er ganske likt ditt som også er helkropps, men har gjort noen små justeringer: Myorevolutions 5x5 Her får du mer variasjon, noe som er nødvendig om du skal kunne forvente fremgang over tid, samtidig som det noen dager er litt roligere på enkelte muskelgrupper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå