SvennAndre Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 (endret) Hallais, Sitter med nybygget pc, Intel i7 920, Asus P6T v2 deluxe, 6GB OCZ minne, nVidia 285. Pcen starter, alt av lys går på, vifter snurrer etc, men ingenting kommer på skjermen. Testet med annet PC skjerm, clear CMOS, ta ut ram etc, men ingenting skjer. kommer bare pipelyder når vi tar ut alle rambrikkene. Tips? Skal prøve å nappe ut alt som ikke er nødvendig nå, og se hva som skjer. Sette i annet skjermkort hadde ingen effekt. Setter pris på svar. Endret 22. juli 2009 av SvennAndre Lenke til kommentar
uro Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Mulige årsaker til problemet du skisserer som jeg kommer på i farten er: Har du satt inn skjermkortet riktig? Med riktig strøm? (high end skjermkort krever fort 2 strømkabler i steden for en) Har du brukt rambrikker som er støttet av hovedkortet? Eventuelt har du satt de inn riktig? Det er ihvertfall hva jeg kommer på i farten. Lenke til kommentar
TMWH Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hadde akkuratt det samme problemet, testet det samme som deg. Det viste seg at mitt hk var defekt, byttet det og alt fungerte ved første forsøk. Lenke til kommentar
SvennAndre Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Fant ut at det er forandret minnerekkefølge, hvor brikkene skal stå. Det er ikke slot 1,3,5 som jeg er vant med fra socket 775 og tidligere, men 2,4,6. Fant ut dette rett etter posten ble opprettet, doh'. Takk for svarene hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå