Datasmurfen Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Hei, Nå er jeg lærling som IKT-servicemedarbeider i en IT bedrift. Jeg er veldig fasinert i sikkerhet med tanke på forebyggende og konsulent i forhold til overvåkning av servere og innbrudd mot servere.. Har selvfølgelig lyst til å jobbe med andre ting.. Men programmerer er uaktuelt.. Er det noen som har noen tips om hvilke studier/høyskoler/universitet jeg bør gå videre på? I tilfelle om jeg bør gå videre på skole.. Når jeg gikk på IKT-servicefaget og hadde avsluttende eksamen fikk jeg 6er av sensor. Tilbakemeldingen var at det jeg snakka om var på høyskolenivå og langt over de andres fremføring.. Til og med læreren og sensor hadde problemer med å følge meg til tider... (dem måtte iallefall hjelpe hverandre) Har tenkt på datateknikk master 5 år på NTNU, det eneste som kan stoppe meg er matematikken og fysikken... Kan noen veilede /komme med noen tips om veien videre ? Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Tja datateknikk innholder en del programmering og er vel en sånn jack of all trades master of none opplegg. Med tanke på at du liker sikkerhet så kan du lese litt om studiet Informasjonssikkerhet. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Hvilke skoler tilbyr informasjonssikkerhet ? Lenke til kommentar
supernoob Skrevet 23. juli 2009 Del Skrevet 23. juli 2009 Hig tilbyr det, sikkert andre skole. Skal selv begynne på datateknikk men førsteårslærlingen ville gå på det studiet pga han ville ikke ha så mye programmering. Vet selv lite om dette studiet. http://www.hig.no/studietilbud/it/master/mis Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Ok, takk.. Har vært til stor hjelp for meg dette.. Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Er det noen andre tips som er lurt å ha med seg når du tenker videre på utdanning ? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 27. juli 2009 Del Skrevet 27. juli 2009 (endret) Ikke annet enn ta utdanning. Få papirer på at du kan noe. IT-bransjen er såpass attraktiv at stiller du uten papirer må de tro på alt du sier om hva du kan om data. Mens de 99 andre har masse fine beviser og papirer og får alle jobbene. Endret 27. juli 2009 av Bytex Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 27. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2009 Med andre ord ta serfitiseringer og høye utdanninger.. ? Det enste som kan stoppe meg er at jeg ikke er fullt så god i matematikk, og for å komme inn på de skolene jeg vil inn på.. Slik som NTNU må jeg ha r1 og r2.. Og ikke dårligere enn 4 i r2... (Den vanskeligste matematikken) Finnes det noen mulighet for å unngå/slippe lettere unna dette.. Lenke til kommentar
Slackbert Skrevet 31. juli 2009 Del Skrevet 31. juli 2009 Finnes det noen mulighet for å unngå/slippe lettere unna dette.. På sett og vis. Du kan komme inn på diverse dataingeniørstudier gjennom såkalt Y-vei. Så kan du søke opptak til master på NTNU eller andre steder med høg. ing. graden din som grunnlag. Les mer om Y-vei f. eks. her: http://tinyurl.com/llcjft (Det er flere skoler som tilbyr dette, så ikke fortvil om du ikke har lyst til å gå på HiN...) Lenke til kommentar
Datasmurfen Skrevet 31. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2009 Takk, det hjalp... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå