Gå til innhold

Gamer-pc - hvordan ser dette oppsettet ut?

Anbefalte innlegg

Den forrige topicen døde, mne jeg hadde noen få spørsmål igjen.

Her er oppsettet mitt: https://prisguiden.no/vis_handlevog...aggon_id=101191

Nå kommer de teite spørsmålene (første gang jeg skal bygge pc):

Hvordan ser hovedkortet ut? Er det godt nok for resten av komponentene?

Kommer jeg til å trenge et lydkort?

Kommer jeg til å trenge ekstra vifter til kjøling når kabinettet kommer med en 120mm vifte (følger det med vifte til prosessoren)?

Og nå som jeg først er i gang, kan noen anbefale et billig og greit tastatur til meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har ikke sett på alle delene men kan bare si at prossesoren du har valgt er et bra valg, intel sin i7 Quad Core med 3,33 ghz eller 3,2 ghz koster ca. 8500kr... og det er helt vilt, bra at du valgte AMD sin quad core til 3,2 ghz for 1500kr... spør du meg så ser det ikke så værst ut selv så har jeg en Samsung Spinpoint F1 bare 750gb, en virkelig super harddisk... også en ting du må huske på ddr3 ram er som oftest kun nødvendig vis du har vista (hastigheten trengs ikke i xp)...

Lenke til kommentar

angående PSU Så veit jeg ikke, spørs på grafikkkortet du har valgt, kan ikke si noe sikkert, men veit bare at for eksempel ATI HD Radeon 4850+ krever 500w minst. men så spørs det jo på prossesor og hovedkort også... så at du hadde valgt ddr2... holder fint det egentlig... en god del av hastigheten spørs jo også på prossesoren...

Lenke til kommentar

Så at du hadde valgt ATI HD Radeon 4890, har selv tenkt å kjøpe hovedkort i denne serien, men en ting er at som sagt så krever 4850+ 500w så du har nok watt til skjermkortet tipper jeg, men så spørs det om dette regnes bare fors kjermkortet er ikke sikker, men jeg vil egentlig tippe at PSU holder, men dette burde du sjekke ut, er også veldig kjipt å finne ut at du har kjøpt for lav PSU...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...