Gå til innhold

Pc til bilde og HD videoredigering - kommentarer ønskes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tjohei for en dyr skjerm.!

Hvorfor valgte du den skjermen.?

Hva gir den som en skjerm til 2000 ikke klarer.?

Ellers er det der en liten sinnatagg av en PC, klin lik den jeg har tenkt å kjøpe... i7 920, 4890, 12Gb ram, SSD...

Den er forøvrig også klin lik Komplett Ferdig PC (Gaming)

Kanskje klinet til med enda en Lagringsdisk... 4Tb total + SSD'n...

Lenke til kommentar

Jeg ville byttet skjermkort til GTX275 fordi det vet jeg støtter redigering, og det er relativt stille. ATI har også støtte, men det kjenner jeg ikke så godt..

I tillegg må du ha en strømforsyning. Corsair sine er ganske stille, og den til 650W er passe tenker jeg - selv om den på 5550W også er nok.

En modulær er kanskje å foretrekke?

Endret av jornboss
Lenke til kommentar

takker for input så langt!

Er klar over at skjermen er dyr men da jeg primært kommer til å drive med bildebehandling og videoredigering så hadde jeg lyst til å prøve ut et IPS panel istedenfor et TN panel som de fleste standardskjermer leveres med i dag. Har lest veldig mye bra om denne skjermen på nettet, blant annet her http://www.tftcentral.co.uk/reviews/conten...475w.htm#office men har ikke helt bestemt meg enda.

Skal ta en titt på det andre grafikk kortet! Har tenkt til å bruke Adobe sine produkter og så vidt jeg husker så støtter de GPU bruk :)

Pcen jeg har satt opp likner på Komplett sin men er igjen ikke helt lik da jeg ønsker å få en som er enda mer fremtidsrettet.

Anngående strømforsyning så glemte jeg helt å legge det til! Holder det med en 650W? Har planer om å legge til et par harddisker til samt at jeg ute etter en rimelig stille strømforsyning.

Lenke til kommentar

Ikke hør på Tore angående skjerm, du har valgt en meget god skjerm.

nVidia reklamerer veldig for hvor godt de funker med Adobe. Dog, til dette bruket ville jeg absolutt sett på et Quadro-kort- ytelsesøkningen er formidabel.

Helst et Quadro FX 1700/FX 1800 , om ikke pengene strekker til er Quadro FX 570 et godt valg.

X-25 2 gen er nettopp lansert og kommer nok ikke på lager hos de forskjellige nettbutikkene på en godt stund.

Husk at i7 920 definitivt bør klokkes, Noctua U12P er en god kjøler.

Ellers ser oppsettet ditt meget bra ut ;)

Lenke til kommentar
Ikke hør på Tore angående skjerm, du har valgt en meget god skjerm.

Ja nei ikke hør på tore som ikke påsto noenting, men stilte et oppriktig spørsmål... :hmm:

Ingen tvil om at skjermen er super til sitt bruk...

Om PCn er en dedikert redigerings-PC, absolutt...

Lenke til kommentar

Takker for tipsa!

Pcen skal ikke være en dedikert redigeringspc men skal også brukes til bildebehandling og webdesign. Og skal selvfølgelig ikke nekte for at det blir litt gaming på den.

Etter det jeg har lest så er kombinasjonen av at FX korta er dyre og at de er rimelig sugne på spill en dealbreaker. De ser helt klart ut som de beste video og bildekorta men jeg kjenner meg selv og vet at jeg har lyst til å spille litt Crysis osv :)

Skal sjekke ut kjøleløsningen! Har fått inntrykk av at det er å overklokke den ja, men er i utgangspunktet klar for en litt stillere pc. Går det ann å luftkjøle den overklokka uten at den blir alt for bråkete?

Hmpf.. har lyst på andregenerasjon ssd.. får vel bare vente litt da...

Og Tore, anngående skjermen er det bra du sier ifra. Har selvfølgelig ikke peiling hvordan det blir med en H-IPS skjerm men etter det jeg har lest av tester så ser den bra ut selv om det er en wide gamut skjerm. Aldri prøvd det selv før men er jo en første gang for alt :)

Lenke til kommentar

Det er akkurat den biten med gaming, kontor, web ol som gjør meg litt skeptisk til slike skjermer...

Som siden du selv linker til skriver om office use. :

and you will definitely want to calibrate the screen, or turn OSD brightness down a lot to get the luminance to a comfortable level for use.

Det vil bli hardt for øynene å sitte mange timer med kontorarbeid el... (i samme innstllinger som i Adobe programmer med støtte for aRGB fargespekteret)

Men, jeg har heller ikke noen erfaring selv med slike, å skulle det bli for galt så har du alltids returrett...

Så spennende å prøve.! Go 4 it, skriv gjerne dine erfaringer i denne tråden når du har fått testet...

Lenke til kommentar
Jeg ville byttet skjermkort til GTX275 fordi det vet jeg støtter redigering, og det er relativt stille. ATI har også støtte, men det kjenner jeg ikke så godt..

I tillegg må du ha en strømforsyning. Corsair sine er ganske stille, og den til 650W er passe tenker jeg - selv om den på 5550W også er nok.

Støtter redigering? Er det noen nye skjermkort som man ikkje kan redigere video med i det hele tatt? Forklaring mottaes med takk :D

Lenke til kommentar

Støtter redigering? Er det noen nye skjermkort som man ikkje kan redigere video med i det hele tatt? Forklaring mottaes med takk :D

Selvfølgelig er det ingen skjermkort som motarbeider redigering... Du har vært med her så lenge og vet godt hva jeg mener. Jeg gidder ikke å ta den AMD/Nvidia diskusjonen. Det er bare å lese Nvidia's-, Adobe's og lgenende sider for videoakselerasjon vs CPU-akselerasjon for å sjekke det selv

Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det ingen skjermkort som motarbeider redigering... Du har vært med her så lenge og vet godt hva jeg mener. Jeg gidder ikke å ta den AMD/Nvidia diskusjonen. Det er bare å lese Nvidia's-, Adobe's og lgenende sider for videoakselerasjon vs CPU-akselerasjon for å sjekke det selv

Var bare litt vanskelig å skjønne for folk hva du skrev. Faktisk litt viktig faktor med feks. Cuda gpu akselrasjon. :)

Lenke til kommentar

Ser ut som en sinnsyk kjøler :)

Ser ut som gtx 275 er det beste valget og MSI sin versjon med ettermarkedskjøler ser rimelig ålreit ut.

Anngående strømforsyning så er jeg fortsatt usikker men hadde vært digg med noe som var litt stille der og. Ser på Corsair HX650 eller HX750, men er litt usikker på hvor mye watt jeg trenger. Har planer om å kjøpe et par ekstra harddisker etterhvert så heller vel mot 750. Noen andre forslag til stillegående PSU?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...