Senor Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Håper noen av dere kan hjelpe meg; jeg har en BMW 2000 CS (1966) som har stått lagret et par års tid. Før lagringen startet gikk den jevnt og fint, men etter at jeg tok den ut har den gått fryktelig ujevnt. Den starter og går noenlunde greit på tomgang. Men med en gang jeg gir gass, slokner den. Jeg har skiftet plugger og pluggkabler, pusset ned polene i fordelerlokket og på rotoren, men til liten eller ingen nytte. Har hatt på kondensfjerner, så jeg tror ikke det er det. Kan det være drivstofftilgangen? Takknemlig for tips. Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Håper noen av dere kan hjelpe meg; jeg har en BMW 2000 CS (1966) som har stått lagret et par års tid. Før lagringen startet gikk den jevnt og fint, men etter at jeg tok den ut har den gått fryktelig ujevnt. Den starter og går noenlunde greit på tomgang. Men med en gang jeg gir gass, slokner den. Jeg har skiftet plugger og pluggkabler, pusset ned polene i fordelerlokket og på rotoren, men til liten eller ingen nytte. Har hatt på kondensfjerner, så jeg tror ikke det er det. Kan det være drivstofftilgangen? Takknemlig for tips. Denne bilen har vel forgassere? Når du satt den til lagring, tappet du forgasser(e) for bensin? Om ikke, så tipper jeg at du har en tett hoveddyse. Få ut forgasser, ut med dyser, rengjør, sett sammen. Bensin som står i forgasser over lengre tid vil bli geléaktig og tette alle trange kanaler, først og fremst dyser. Lenke til kommentar
Senor Skrevet 22. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2009 Takk for tips. Tappet ikke forgassere (doble Solex 40PHH) før jeg satte den bort. Er ikke så kyndig på doble forgassere, så her må jeg nok ha hjelp. Denne bilen har vel forgassere? Når du satt den til lagring, tappet du forgasser(e) for bensin? Om ikke, så tipper jeg at du har en tett hoveddyse. Få ut forgasser, ut med dyser, rengjør, sett sammen. Bensin som står i forgasser over lengre tid vil bli geléaktig og tette alle trange kanaler, først og fremst dyser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå