Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Kontakte lege? Blitt syk etter Londontur.

Gjest jaaaada

Anbefalte innlegg

Gjest jaaaada

God dagen.

Etter at jeg kom hjem fra London for noen dager siden (fredag). Har jeg fått noe som kan føles som en slags forkjølelse, rendene nese, vont i halsen, ondt i kroppen og til tider hodepine (som også kan komme av at jeg har drukket for lite). Usikker på om at jeg har feber, men kroppstemperaturen ligger litt over det som er normalt.

Kanskje et litt dumt spørsmål. Men burde jeg kontakte legen bare i tilfelle, selv om det sikkert bare er en forkjølelse jeg våknet ene naten pga jeg frøs?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Dersom man ikke er sikker på om det er forkjølelse eller influensa, er det som regel forkjølelse. Sjekk temp for å være sikker, og vær obs et par dager.

Lenke til kommentar

holder på å bli bra av svineinfluensa nå, jeg har/hadde overraskende lite vondt i halsen og snørr, men sykt vondt i hodet og kroppen, og kastet opp en del, høy feber i 3 dager også.

edit: de ville ikke gi meg noe medisin, da jeg ikke har noen kroniske sykdommer og er ung og sprek, ble antakeligvis smittet i spania eller på noen av flyplassene på veien hjem.

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Høres ut som meg når jeg har influensa (vanlig...), bortsett fra at jeg ikke kaster opp. Skal ut å reise snart, håper jeg styrer unna bassiluskene :-)

Lenke til kommentar
Svineinfluensaen er vel når alt kommer til alt en "vanlig" influensa som er blitt hauset opp av media. Folk dauer, men det gjør mennesker uansett type influensa.

Helt enig, synes media blåser det alt for mye opp. Akkurat som det med hun som har havnet i respirator. Vel jeg trodde det først, men når legen midt under opptaket sier at hun har både diabetes OG kronisk lungesyndrom er det ikke rart at hun blir slått ut. Ved vanlig influensa dør nesten 50 000 personer i USA hvert år så jeg ser ikke panikken? Og som de sa til VG i sted, alle burde ta influensavaksinen slik at de ikke blir "dobbelt" så syk til høsten. Vel for det første, tamiflu (mot svineinfluensa) er det ingen som vet den fulle effekten av. For det andre, i 90% av tilfellene hvor folk bli vaksinert mot vanlig influensa blir de dobbelt så syke av vaksinen og 50% opplever at vaksinen ikke virker i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Man skal ha minst 38 i feber målt om morgenen (etter minst tre timer sammenhengende søvn om man får det til) før man skal kontakte lege i mistanke om svineinfluensa. Har man ikke det, bør man heller holde sengen noen dager og se om man blir bedre.

Lenke til kommentar
Man skal ha minst 38 i feber målt om morgenen (etter minst tre timer sammenhengende søvn om man får det til) før man skal kontakte lege i mistanke om svineinfluensa. Har man ikke det, bør man heller holde sengen noen dager og se om man blir bedre.

Følg rådet til Lysegul.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...