Gå til innhold

importere mkv eller x264 i Vegas?

Anbefalte innlegg

er det på noen måte mulig å importere mkv- eller x264-filer i Vegas?

har lasta ned en film fra nettet som var pakket i mkv og encodet i x264, men får ikke importert verken pakken eller videoen i Vegas...

re-encoding er ikke aktuelt, så la meg bare få vite om jeg står fast her eller ikke

:ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haali Media Splitter? Den opner containeren.

MKV er eit kontainerformat, som fortel korleis lyd- og videostraumar skal lagrast, men ikkje korleis dei er komprimert. Ein kontainer kan innehalde mange ulike typar lyd-/videostraumar. For å spele av ei videofil må ein ha noko som opner kontaineren, og noko som dekoder lyden/videoen. AVI er Microsoft sitt eige kontainerformat, og støtte for det er dermed innebygd i operativsystemet. Haali Media Spliltter lar deg opne MKV-filer i ma. Windows Media Player og Windows Moviemaker, so det kan vere det lar deg bruke dei i Vegas òg.

ffdshow er ein dekoder for mange ulike lyd-/videotyper.

Lenke til kommentar

MKV er eit kontainerformat, som fortel korleis lyd- og videostraumar skal lagrast, men ikkje korleis dei er komprimert. Ein kontainer kan innehalde mange ulike typar lyd-/videostraumar. For å spele av ei videofil må ein ha noko som opner kontaineren, og noko som dekoder lyden/videoen. AVI er Microsoft sitt eige kontainerformat, og støtte for det er dermed innebygd i operativsystemet. Haali Media Spliltter lar deg opne MKV-filer i ma. Windows Media Player og Windows Moviemaker, so det kan vere det lar deg bruke dei i Vegas òg.

oh

men i så fall vil det ikke gjøre stort for meg, etter som jeg allerede vet at videoen var encodet i x264...hvilket Vegas Pro 8 tilsynelatende ikke støtter

Endret av cresun
Lenke til kommentar
Der trur eg du tek feil, du har nok berre ikkje hatt ein dekoder for x264 installert. Prøv å installer ffdshow i tillegg, som nemnt over.

har nok allerede ffdshow fra før...jeg fikk i alle fall ikke importert 264-fila

Lenke til kommentar

oh

men i så fall vil det ikke gjøre stort for meg, etter som jeg allerede vet at videoen var encodet i x264...hvilket Vegas Pro 8 tilsynelatende ikke støtter

Sony Vegas støtter mange .264, bl.a. AVCHD.

Prøv denne, konverter til .avi

Endret av oddmanil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...