Gå til innhold

Fuktskadet N95 - Finnes det håp?

Anbefalte innlegg

Heisann..

Mistet telefonen i en knøttliten vanndam som ikke kan ha vært djupere enn ett par milimeter, og ca en dag senere blacka den ut..

Dette er flere mndt siden, men jeg vil nå gjerne ta den i bruk igjen. Når jeg slår den på, lyser knappene og oppstartstonen kommer. Men skjermen er svart.

Den hvite "lappen" bak batteriet er blitt halveis rød, noe som tyder på fuktskader. Finnes det da håp for telefonen? Jeg hadde den slått på når den datt i dammen, og brukte den normalt i en dag før den klikka..

Men hvis den var fuktskadet, skulle man tro hele telefonen skulle vært dau? Ikke bare skjermen?

Hva kan jeg gjøre? Mulig og få reparert, evt fiksa selv? Hørt noe om steikovn osv..

Takker for svar..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg er redd det ikke er noe å gjøre med det. Det går dessverre ikke ann å reparere telefoner med fuktskade. Og hvis det hadde gått ann, ville det nok uansett vært billigere å kjøpe ny telefon.

Ettersom det har gått noen måneder, er det ikke så mye du kan gjøre lenger. Det man kan gjøre når sånt skjer er å ta telefonen fra hverandre med en gang, for så å legge den til tørk en dag eller noe. Kan også bruke hårføner for å tørke den. Da kan den funke en stund til, men vil aldri bli helt hundre..

Lenke til kommentar
*

Men hvis den var fuktskadet, skulle man tro hele telefonen skulle vært dau? Ikke bare skjermen?

*

Nei nei, det trenger nødvendigvis ikke være sånn. Alt kan egentlig skje ved fuktskader.

*

Hva kan jeg gjøre? Mulig og få reparert, evt fiksa selv? Hørt noe om steikovn osv..

*

Som nevnt over er det nok ikke stort du kan gjøre, det med steikovnen var noe du kunne tenkt på rett etter telefonen fikk vann på seg. Skulle helst nappa ut batteriet og tørket den så lenge du orka rett etter skaden skjedde.

Legg den på hylla en månde til, plutselig kan den virke igjen .. eller dø helt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...