Gå til innhold

Elprice klarte ikke holde en kontrakt. Hva har jeg rett til?

Anbefalte innlegg

Så en kontrakt er ikke en kontrakt da?

Er ikke en kontrakt en atale?

Og står ikke forvente porteringstid. en står porteringen vill foregå (og datoen).

En kontrakt er en kontrakt. Men hva er det du egentlig er ute etter her?

I dagens travle, tekniske verden skjer det daglig tekning, og mennesklige feil, dersom du mener en forsinkelse er brudd på kontrakten kan du sikkert høre om du kan kansellere den, om greia er at du ikke lengere vil ha telefonen pga. av en dag til med Netcom?

Det skjedde en feil, de rettet feilen, og som plaster på såret ga de deg et headset, er ikke det nok? Sitter med inntrykket av at du blir drevet kun av grådighet her, nesten som en amerikaner som leter etter noe og saksøke noen for :)

Endret av Blunderguff
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så en kontrakt er ikke en kontrakt da?

Er ikke en kontrakt en atale?

Og står ikke forvente porteringstid. en står porteringen vill foregå (og datoen).

Hva i all verden forventer du av Elprice/Telenor? Det oppstod visstnok en feil, som gjorde at du måtte være kunde hos NetCom i én (1, ÉN!) dag ekstra, men du blir ikke skadelidende økonomisk. Ja, du må betale penger for forbruk og eventuelt abonnement til NetCom for denne ene dagen, men det måtte du uansett ha betalt til Telenor om porteringen hadde gått i orden på det opprinnelige tidspunktet. Bortsett fra emosjonelle traumer hos deg så har ikke du blitt skadelidende på grunn av denne feilen. Elprice har til og med gitt deg et produkt til en verdi av rundt 500 kroner gratis som plaster på såret, men alikevel så mener du at denne feilen er så graverende at du føler at du fortjener mer. Derfor spør jeg, hva forventer du? Hva mener du at du fortjener i kompensasjon for denne feilen?

En feil oppstod, og du ble kompensert for den. Case closed.

Lenke til kommentar

Som Blunderguff sier, kan du sikkert prøve å kreve avtalen kansellert på grunn av at de ikke holdt avtalen. Men det er også det eneste du oppnår om du drar denne saken lenger (selv om det skulle bli langt opp i rettsystemet). Deretter kan du velge å portere på nytt, og vente 10-14 dager til.

Hvis det virkelig er det du vil.

Om du oppførte deg like sytete overfor Elprice som du gjør i denne tråden, fatter jeg ikke at de i det hele tatt ga deg noen kompensasjon. Jeg har ikke noen problemer med å blidgjøre kunder med litt ekstraservice om noe lignende skulle skje der jeg jobber, men jeg hadde ikke giddet om kunden hadde oppført seg på denne måten.

Lenke til kommentar
Butikken lovet meg at det skulle fungere, og butikken viste at det tok en dag til uten å si i fra. Derfor jeg ble en smule provosert. Butikken satt inne med info om porteringen som jeg skulle hatt.

Og for det fikk du faktisk en kompensasjon!

Hva mer er det du vil ha?

Lenke til kommentar
Butikken lovet meg at det skulle fungere, og butikken viste at det tok en dag til uten å si i fra. Derfor jeg ble en smule provosert. Butikken satt inne med info om porteringen som jeg skulle hatt.

På hvilken måte ble du skadelidende på grunn av feilen som oppstod?

Igjen, hva forventer/krever du av Elprice/Telenor?

Lenke til kommentar

Hvor lang tid det tar å portere har butikken ingen kontroll over. Det er operatørene som sitter på den kontrollen. Butikken har ingenting de skulle sagt angående porteringen da det er ingenting de kan gjøre for å fremskynde eller forlenge porteringstiden.

Du binder deg mot operatøren (kontrakten), ikke butikken.

Porterings tidspunktet står forsåvidt på kontrakten du fikk utlevert også.

Lenke til kommentar

Dette er bare latterlig. Hvis profilen din stemmer k-h-s, så er du 15 år gammel. Hva pokker kan du ha tapt på 1 dag som gjør at et headset ikke er en bra kompensasjon?

For å spille med på din kverulering her, så er en kontrakt en kontrakt. Og hvis noen ikke klarer å oppholde en kontrakt så bør det være en form for kompensasjon. Kompensasjonen skal da være satt i forhold til hva slags ulempe det har medført. I dette tilfellet har du fått en kompensasjon som faktisk LANGT overgår de ulempene du har fått.

Tror det er på tide å slutte å syte nå, for du fremstår som en fryktelig bortskjemt liten gutt i denne tråden...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...