Gå til innhold

Elprice klarte ikke holde en kontrakt. Hva har jeg rett til?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte nokia5800 med djuice Control hos elprice. Bytta i fra netcom-telenor så var 12 dager de sa det skulle ta.

Men kommer til og ta 13

 

I kontrakten så står det at den skal funke i dag kl 08:29. og den fngerer enda ikke.

 

Jeg var i butikken tidligere i dag og sa at det ikke fungerte. De hadde da måtte forsyve dagen mobilen skal funke med 24timer.

Så den skal funke i morgen tidlig

 

Har jeg rett til noen erstating etc i fra butikken/teenor pga at de ikke har klart å holde en kontrakt med meg?

Jeg fikk et headsett i fra butikken pga de ønsekte at kunden skulle være fornøyd når jeg forlot butikken. Men føler ikke at butikken har fiksa dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dato og tidspunkt som står i kontakten er forventet porteringstidspunkt. En rekke faktorer kan endre dette. Jeg er litt usikker, men jeg tror de fleste operatørene sender ut et brev med et mer nøyaktig og bekreftet porteringstidspunkt.

 

Hvis du derimot kan bevise og dokumentere at du har lidd store økonomiske tap på grunn av denne feilen, kan du sikkert ta dette videre i rettssystemet og kreve erstatning. Dog tror jeg ikke du får så mye gjennomslag for det. Og så lenge du bare må vente en dag ekstra på å ta i bruk ditt nye "leketøy" blir det tullete å begynne å kreve erstatning. Da begynner vi å nærme oss amerikanske tilstander der alle skal saksøke alle for millioner av dollar for alt mulig rart.

 

Hadde du sagt nei til å underskrive kontrakten om det sto 23. i stedet for 22. på den?

 

Uansett er det operatørene (i dette tilfellet Telenor og Netcom) som har ansvaret for porteringstidspunktet, og ikke forhandleren. Derfor synes jeg et headset som erstatning for at du må vente én liten dag ekstra er mer enn bra nok.

Lenke til kommentar

Helt enig. Det var kjempe service fra elprice. Jobber selv på telekiosken, og har opplevd at slike datoer dessverre kan forskyve seg. Og det er dessverre INGENTING vi forhandlere kan gjøre med det, og heller ikke vår skyld. Det er kun operatøren som styrer med sånt. Men, hvorfor ringte du ikke bare telenor istedet?! Hadde du verdt heldig og møtt riktig kundebehandler hadde det kanskje blitt åpnet den 22..

Lenke til kommentar

Grunnen til at det ble flytte er at elprice glemte at i skulle ha abn. SÅ de glemte å sjekke ID til pappa elns, vet ikke. Men ringte i allefall noen timer senere å spurt om et nr elns.

 

I allefall så er det elprice sin feil, pga det var de som ikke sendte dette inn umibelbart.

 

Jeg kommer ikke til å ta å lage noe mere ut av dette, men Telenr kunne ikke åpne abn i dag pga Telepostilsynet. Men i morra er mobilen klar...?

 

Grunnen til at jeg ble litt ittitert er at jeg ble frastjålet en iPhone i starten av mai, og har bare vært et helvete med politi og forsikringsselskap og netcom siden det. Så hadde plan om å fortsette med netcom, men pga dems kundebehansling orka jeg det ikke mere. Så ble det Telenor.

Lenke til kommentar
Grunnen til at det ble flytte er at elprice glemte at i skulle ha abn. SÅ de glemte å sjekke ID til pappa elns, vet ikke. Men ringte i allefall noen timer senere å spurt om et nr elns.

 

I allefall så er det elprice sin feil, pga det var de som ikke sendte dette inn umibelbart.

Det høres veldig rart ut spør du meg.

 

Om du fikk en kontrakt når du var i butikken, så har butikken gått gjennom alle punkter som er nødvendig for å opprette et abonnement. Uten id-nr får man ikke engang startet bestillingen, og uten all annen nødvendig informasjon får man en feilmelding og kommer ikke videre.

 

Og for å skrive ut kontrakten til Telenor, må bestillingen sendes. Samme knapp starter utskrift og sender bestillingen. Med andre ord... skrev du under på en kontrakt, så var bestillingen allerede sendt.

 

Men du kan kanskje forklare nærmere hva som har skjedd?

Lenke til kommentar

1. jeg ble frastjålet en mobil med netcom

 

2. jeg sperra mobilen og meldte den til poltitet.

 

3. etter masse om og menn fikk jeg enger i fra forsikringa

 

4. jeg bestiller en mobil i butikken med telenor djuice control. Og skrvir en kontrakt som sier at den skal fungere 22.07.2009 08:29

Og får en utskrfit med kvitering på kjøpet og at abn skal funke da og da ( se ovenfor)

 

5. noen timer senere ringer butikken og sier at de trenger et av tallene på pappas bankkort for å fullføre bestillingen, noe de glemte å spørre om når vi var i butikken.

 

hun ser da ikke noe om at porteringsdatoen forsyves etc.

 

6. 22.07.2009 våkner jeg og skal prøve mobilen men ikke noe funker.

Og nå er alt knotrakten brudt.

 

7. jeg ringer telenor og får til svar at de har fått beskjed om at porteringstiden er 23.07.2009 09:46. Og at det er det de har fått i fra netcom og elprice.

 

8. jeg går i butikken, der sier hun at den ikke funker før i morra.

 

og står der emd en kntrakt i fra telenor med 22.07.2009 08:29 som vi som kunde har skrevet på, og jeg som kunde har delen hun har skrevet under på. (kontrakten vi tegna)

 

Men hun har også en som sier at det skal fungere 23.07.09:46.og hun sier det er den jeg skal forholde meg til.

Men den har jo ikke jeg som kunde sett noe til før nå, og heller ikke skrevet under på.

Så sier hun at grunnen til de ringte var pga bestillingen ikke gikk igjenom hos telenor.

 

9. jeg som kunde blir små irritert over at butikken kommer med feil kontrakter etc. og bryter den som vi har. og sier at jeg ønsker noe pga de ike klarer det, og får et headsett for dette.

 

(kort fortalt på en enkel måte)

Lenke til kommentar

Post- og teletilsynet sier at en portering skal ta minimum en viss tid bl.a. fordi du skal ha en viss tid på deg til å kunne angre porteringen. Mener det er ca 10 dager, og en portering tar ca 10-14 dager, litt avh av hvor mange som skal porteres den dagen (eks rundt jul når mange kjøpe ny mob tar det lengre tid).

 

Antagelig har det vært en feil i systemet som gjorde at bestillingen din ikke gikk igjennom når du var i butikken. Dataproblemer i operatørenes systemer skjer OFTE, og har opplevd å ikke kunne selge telenor-abo på en hel dag pga dataproblemer. Dermed må bestillingen legges inn og sendes inn på nytt (de forsvinner rett og slett noen ganger). Da ringer de og ber om kontrollnr på legitimasjon (som de må ha for å starte bestilling, men det står også på kontrakten, så de trengte det vel egentlig ikke en gang til). Nå har det kommet inn noen flere porteringer og du havner litt lengre bak i køen...

Dersom du gledet deg veldig til å begynne å ringe med mob i går var det kjipt for deg, og du fikk et headset som kompansasjon.

 

Men hvis du sjekker kontrakten din står det nok "forventet porteringstidspunkt"... Noe mindre bindende enn dette får man vel ikke så kontraktsrettsmessig :-)

 

Du fikk kanskje med deg at det var noen som nettopp tapte en rettsak om en leilighet med "forventet ferdigstillelse" som ble flyttet et år... og de fikk ikke et headset engang :-)

 

Ps: Jeg jobber ikke på Elprice!

Lenke til kommentar

Det kan også være at Elprice ikke utfyllte bestillingen nok, dvs at noe manglet slik at den ble returnert til Elprice.

 

Men uansett så fikk du ett headset som kompansasjon, samt ble ikke uten telefon i mellomtiden. Da synest jeg og de fleste andre tydeligvis, at det er smålig å klage over noe slikt.

Lenke til kommentar

Vær fornøyd med den servicen du har fått.!

 

ikke 5% av butikkene hadde kompensert deg med et fette nytt headsett for noe de ikke er direkte skyldig i...

 

Man roper ikke kontraktsbrudd og krav pga 24timer med "porteringsproblemer"... Koster deg ikke en krone å vente 24timer til (bortsett fra at du kjørte dit for å spørre i stede for å ringe, å for det fikk du et scullcandy headsett...)

Lenke til kommentar

Så vidt jeg kan forstå, så har det vært en teknisk feil i Telenor sine systemer, noe som skjer fra tid til annen. Dette kan ikke butikken på noen som helst måte lastes for. At de ga deg et headsett er faktisk mer service enn du kan forvente for det du har måttet "lide" for denne saken.

 

Nå skal uansett abonnementet ditt være ferdig portert, og du er ikke annet enn en sur og kverulerende kunde om du velger å gå videre eller sverte Elprice for dette. Faktisk har jeg personlig aldri opplevd at kunder har vært sure over at portering har tatt noen timer eller et døgn mer enn først antatt. Det skjer heldigvis veldig sjelden, men det kan skje når det oppstår for eksempel tekniske feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...