Don't salute! Skrevet 22. juli 2009 Del Skrevet 22. juli 2009 Jeg vurderer å lakkere mitt beige Addtronics kabinett. For å få den beste overflaten bør jeg sandblåse (???) også spraye på grunnings og deretter spraymale eller bruke lakksprøyte. Men jeg hørte at det ikke er nødvendig å sandblåse og ha på grunning ettersom den lakken som allerede er på virker som en slags grunning for det neste laget med lakk. Er det sant? Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 23. juli 2009 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2009 Kunne jeg ha fått svar på dette? Lenke til kommentar
Ashaman Skrevet 10. august 2009 Del Skrevet 10. august 2009 Dersom lakken som allerede er der ikke har riper eller ujamnheter i overflaten så kan du fint bruke denne som underlag/grunning for den nye lakken. Går helt fint å bare bruke lakkboks dersom du ikke er ute etter en helt sykt fin finish. Kan få til veldig bra resultat ellers, om du bare har litt peil på hva du gjør. Men husk att du må matte ned den gamle lakken med matteull eller minimum P800 papir! Da vil du også få ett bedre resultat. Dersom du har problemer med att lakken samler seg i pussepapiret så våtsliper du. Bare fukt pussepapiret i en bolle med vann, men da trenger du tørr/våtpusse papir, og ikke vanlig gult pussepapir. Er det noe mer du lurer på så er det bare å spørre. Lykke til med lakkeringen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå